Podle webové stránky Kotaku se konzole Sony PlayStation 3 nevyhne redukci výkonu. Snížení výpočetní síly se může nepříjemně projevit na grafickém ztvárnění her pro PS3. Zato však bude možné dodat výrobek v přijatelném množství na trh, což je teď podle zdrojů blízkých Sony nemožné.

Problémy jsou údajně s výtěžností supervýkonného procesoru Cell. Podle dřívějších plánů měl čip pracovat s kmitočtem 3.5GHz (uvažovalo se také o 4GHz +), dnes se otevřeně hovoří o 2.8GHz. Původně měl být v kompaktní konzoli umístěn také 400W napájecí zdroj, v současnosti se však má Sony přiklánět k řešení, že jednotku umístí mimo tělo PlayStationu 3. Podle všeho tak jsou komponenty integrované v líbivé skříni příliš horké a jejich chlazení je obtížné.

"Přestože je v současném provedení skříně PS3 mnoho větracích otvorů, je zřejmé, že nestačí odvádět teplo z vnitřku dostatečně rychle," citovala stránka Kotaku zdroj, který si přál zůstat v anonymitě.

O problémech spojených s konzolí PlayStation 3 se hovoří již delší dobu. Pomineme-li finanční náročnost její produkce [celá zpráva], kdy analytici hovoří o výrobních nákladech na jeden přístroj ve výši až 900 dolarů, musí nás zarazit zpráva z počátku června, podle níž byly na největším herním veletrhu světa E3 prezentovány hry pro PlayStation 3 na osobních počítačích, které se za PS3 vydávaly. [celá zpráva