Způsob, jakým jsou klamáni majitelé účtů Citibank, se nazývá "phishing". E-mail, který tito lidé dnes časně ráno dostali, vypadá jako pravá zpráva od Citibank. Krátký text informuje o přijetí "částky ve výši 2000 ." Převod pro jeho úspěšné zařazení na účet je nutné potvrdit", stojí v e-mailu. Svým závěrem proto vybízí ke "vstupu do programu Citibank online" a přikládá odkaz "klikněte sem".

Odkaz sice navede uživatele služby na pravé stránky citibank.cz, avšak v rovněž spustí pop-up okno v prohlížeči Internet Explorer, které pochází z domény "czechrepublic-online.com", varuje společnost Eset software, která falešný e-mail podrobněji prozkoumala.

Pop-up okno, které se dožaduje zadání čísla CitiCard a bezpečnostního PINu, tedy nepochází od Citibank. Je dílem podvodníka, který doménu "czechrepublic-online.com" spravuje.

"Falešné zprávy zaznamenáváme od dnešního rána," potvrdil Novinkám Stanislav Drda z technického oddělení banky. Na dotaz, co se stane, pokud uživatel internetového bankovnictví Citibank přijde tímto způsobem o své prostředky, odpověděl Drda, že by se toto "řešilo pomocí reklamace".  

Společnost Citibank před těmito podvodnými e-maily varuje na svých webových stránkách. Upozorňuje, aby se lidé "připojovali do Internetového bankovnictví výhradně prostřednictvím stránek www.citibank.cz a z počítačů, kde znají úroveň zabezpečení instalace".

Počet klientů Citibank, kteří využívají službu Citibank online, odmítla asistentka tiskového mluvčího Andrea Machálková sdělit. Společnost Citibank hospodařila v prvním čtvrtletí loňského roku s čistým ziskem 239 miliónů korun.