Hlavní obsah

Citibank varuje své klienty před podvodnými e-maily

Novinky, adr

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Řada uživatelů internetového bankovnictví společnosti Citibank obdržela v pátek ráno sérii falešných elektronických zpráv. Zatím neznámý pachatel se z nich tak snaží získat citlivé údaje o bankovních účtech.

Článek

Způsob, jakým jsou klamáni majitelé účtů Citibank, se nazývá "phishing". E-mail, který tito lidé dnes časně ráno dostali, vypadá jako pravá zpráva od Citibank. Krátký text informuje o přijetí "částky ve výši 2000 ." Převod pro jeho úspěšné zařazení na účet je nutné potvrdit", stojí v e-mailu. Svým závěrem proto vybízí ke "vstupu do programu Citibank online" a přikládá odkaz "klikněte sem".

Odkaz sice navede uživatele služby na pravé stránky citibank.cz, avšak v rovněž spustí pop-up okno v prohlížeči Internet Explorer, které pochází z domény "czechrepublic-online.com", varuje společnost Eset software, která falešný e-mail podrobněji prozkoumala.

Pop-up okno, které se dožaduje zadání čísla CitiCard a bezpečnostního PINu, tedy nepochází od Citibank. Je dílem podvodníka, který doménu "czechrepublic-online.com" spravuje.

"Falešné zprávy zaznamenáváme od dnešního rána," potvrdil Novinkám Stanislav Drda z technického oddělení banky. Na dotaz, co se stane, pokud uživatel internetového bankovnictví Citibank přijde tímto způsobem o své prostředky, odpověděl Drda, že by se toto "řešilo pomocí reklamace".  

Společnost Citibank před těmito podvodnými e-maily varuje na svých webových stránkách. Upozorňuje, aby se lidé "připojovali do Internetového bankovnictví výhradně prostřednictvím stránek www.citibank.cz a z počítačů, kde znají úroveň zabezpečení instalace".

Co je phishing?

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. 

Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.

Počet klientů Citibank, kteří využívají službu Citibank online, odmítla asistentka tiskového mluvčího Andrea Machálková sdělit. Společnost Citibank hospodařila v prvním čtvrtletí loňského roku s čistým ziskem 239 miliónů korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám