Je pochopitelné, že v souvislosti s novou ekonomickou situací v Česku po listopadu 1989 dochází k poklesu porodnosti a bohužel rapidně ubylo i úplných rodin. Magazíny oblíbené mládeží slaví úspěchy s články o nevázaných vztazích, módní časopisy ženy děsí zkazkami o tom, že mateřství ničí postavu a k populační explozi zdá se nepomohlo ani nedávné zjištění odborníků, že těhotenství nemá negativní vliv na mozek.

Přitom internet nabízí přehršel informačních webů, které mohou pomoci nejen ke zdárnému početí, ale přispějí též k úspěšnému průběhu těhotenství i porodu. Největšímu zájmu návštěvníků sekce Těhotenství webu Doktor Online (www.doktoronline.cz) se těší rubrika Zdraví v těhotenství obsahující rady a doporučení týkající se průběhu porodu, stravy dítěte a matky, preventivních prohlídek, očkování a nemocí dítěte. Bezkonkurenčně největší počet čtenářských dotazů určených lékařům je zaměřen na téma gynekologie.

Budoucí rodičové se mohou odborně vzdělávat také na webu Sexus (www.sexus.cz), který v sekci Mateřství odráží dnešní způsob plánování rodičovství a je připraven pomoci mladým párům, které se rozhodnou mít děti. Činí tak prostřednictvím rad v otázkách kdy vysadit antikoncepci, ve kterých dnech je nejlepší se o miminko snažit apod.

Fundovanou podporu má též web 9 měsíců (www.9mesicu.cz) založený v říjnu 2000 Petrem Sychou a prim. MUDr. Martinem Petrenkem, CSc. Tento "těhotenský" web byl shodou okolností přesně devět měsíců po zahájení provozu oceněn jako nejzajímavější začínající internetový projekt při soutěži vyhlášené organizací First Tuesday CZ.

Najdeme zde velké množství odborníky zpracovaných informací o těhotenství, porodu, šestinedělí a novorozencích. Mnozí návštěvníci také ocení, že na jednom místě je k mání kromě zasvěcených rad ještě internetový obchodní dům s nabídkou více jak 1 200 položek těhotenského, kojeneckého a dětského zboží. Novinkou webu 9 měsíců je výpočet data porodu, kdy stačí pouze zadat datum prvního dne poslední menstruace a údaje odeslat. Na nové stránce se poté zobrazí datum, kdy by mělo k porodu dojít a také kolik dní do porodu ještě zbývá.

Dnešní rodiče často řeší problémy, se kterými jim jejich okolí nedokáže poradit a tak jedním z důvodů existence internetových webů s rodinou tématikou je možnost najít odpověď právě na tu jejich otázku a řešení jejich problému. Často je však internetový magazín také prostorem, kde mohou zjistit, že se svým problémem nejsou sami a že není neřešitelný, jak se na první pohled zdálo.

Hana Holoubková z webu Miminka (www.miminka.cz) k tomu dodává: "Informace o tom, jak se správně postarat o svého drobečka se vyvíjejí a za posledních dvacet let došlo k výrazným změnám, přičemž nejmarkantnější je to u výživy dětí. A tak dnešní rodiče vlastně ani nemají důvod ptát se svých rodičů, protože by dostali zastaralou informaci.". Právě informace o dětské výživě proto patří mezi nejvyhledávanější témata zmíněného webu.

Jenže nejen profesionálové se zabývají tvorbou obsahu webů pro rodiče. Existují totiž i jakési elektronické deníky, které vedou rodiče o svých dětech. "S manželkou jsme se odstěhovali z krajského města na vesnici a zůstali zde bez svých blízkých. Mimo to žije několik známých v zahraničí. Po narození naší vytoužené dcery Martinky (dlouhodobě jsme řešili naši neplodnost) jsem přemýšlel, jak našim blízkým ukázat třeba jenom její fotografie." popisuje otec Radek Lehký důvod vzniku webu eMartinka (www.emartinka.cz), jehož obsahem je hlavně Martinka ve všech podobách.

Web je výjimečný především díky každodenní aktualizaci a v poslední době je největší zájem o novou rubriku Zprávy z bříška, ve které jsou novinky o druhém těhotenství šťastného manželského páru.

Ostatně i u nás na Novinkách vychází úspěšný seriál Deník těhotného muže, který se již stačil přerodit v Deník čerstvého otce. Jeho autor Robert Fajman je dle svých slov příjemně překvapen vřelými reakcemi, ve kterých především ženy přiznávají údiv nad tím, jak citlivě a něžně může těhotenství a miminkovství prožívat muž.

Internet však nemusí sloužit jen k pasivnímu přijímaní textů, ale lze se také jeho prostřednictvím svěřit ostatním se svými rodinnými starostmi či radostmi a případně o nich diskutovat. K tomuto účelu slouží tématicky zaměřená diskusní fóra, kterých jen na webu Rodina (www.rodina.cz) najdeme několik desítek. Mezi nejfrekventovanější auditoria zde patří Chtěli bychom miminko, Jak jsem prožíval(a) těhotenství a porod nebo Maminky na mateřské.