Stranou však také nezůstaly stolní zábavní přístroje typu nového Xboxu 360. Microsoft už stačil prodat kolem 600 000 Xboxů. Systém byl přitom uveden na trh loni v listopadu.

S velkou pompou, které předcházely reklamní spoty například na hudební televizní stanici MTV, přišel Xbox 360 na trh 22. listopadu. Zpočátku šlo o značně nedostatkové zboží a mnozí hráči byli tehdy ochotni zaplatit za přístroj i několikanásobně více, než za kolik se oficiálně zařízení prodává (přibližně 10 000 korun). [celá zpráva]

Statistiky, které sledují prodejnost Xboxu 360 v Americe, dodala společnost NPD, která zpracovává výsledky z přibližně 2/3 všech tamních koncových prodejců herního hardwaru.   

Microsoft později v tiskovém prohlášení uvedl, že se počet dodávaných Xboxů 360 zvýší tak, aby plně pokryl poptávku uživatelů. Naše továrny jedou na plný výkon, v únoru bude systém Xbox 360 vyrábět nový v pořadí už třetí výrobce, dodala firma.

Cílem Microsoftu je prodat 4,5 - 5,5 miliónů kusů Xboxu 360 do 30. června 2006. V průběhu léta by své nejnovější herní konzole měla na trh dodat také firma Sony (Sony PlayStation 3) a Nintendo (Nintendo Revolution). [celá zpráva zdezde]

Podle finančních analytiků tak bude druhá polovina tohoto roku naprosto klíčová pro mnohé prodejce herního hardwaru. Mnozí lidé totiž s nákupy zábavních konzolí nové generace vyčkávají na léto, kdy své zařízení uvedou obě dříve zmíněné japonské firmy.

V roce 2005 se na americkém trhu prodalo kolem 33,5 miliónů kusů herních konzolí, a to jak přenosných, tak stolních systémů. Ve statistice NPD figurují tedy jednak zařízení Sony PSP [celá zpráva] a Nintendo DS [celá zpráva], tak i PlayStation 2 či původní Xbox.