"Jednání mimo jiné zahrnují investici v objemu jedné miliardy dolarů do nákupu pěti procent akcií AOL," řekl zdroj. Potvrdil tak informaci, která se objevila v on-line verzi ekonomického listu The Wall Street Journal.   

Google se snaží posílit vliv na trhu internetové reklamy a s pomocí AOL rozšířit svůj záběr. To, že Microsoft vypadl z jednání, je poměrně velkým překvapením. Očekávalo se totiž, že výrobce Windows je v jednání s AOL o krok před Googlem. O uzavřené dohodě by měly společnosti AOL a Google informovat už začátkem příštího týdne.

Podle agentury AP společnost AOL oznámí, že bude dál nabízet svým klientům vyhledávač Google, zatímco Google bude webové prvky Time Warner zařazovat jako sponzorované odkazy. Zástupci podniků o chystané dohodě informovali pod podmínkou zachování anonymity, protože smlouva ještě nebyla podepsána.

AOL je pro Google už teď v podstatě největším zákazníkem. Na celkových tržbách společnosti Google se za prvních devět měsíců roku 2005 podílela AOL zhruba z deseti procent. To se rovná částce kolem 420 miliónů dolarů, tedy asi 10,5 miliard korun. Většina těchto peněz pochází z reklamy, kterou Google umisťuje na webu AOL.

AOL a Google spolupracují od roku 2002. Tehdy Google vyhrál boj o jednu z on-line reklamních sítí. Tu však dnes vlastní internetová společnost Yahoo.

Google považuje Microsoft za vážnou konkurenci, jednání se společností Time Warner, která měla vyústit v navázání spolupráce, mu mohla v boji proti Googlu pomoci. Za celou dobu však firma přímou hotovostní investici do AOL nenabídla.