A vše půjde mnohem dále, uvedl v úterý server CNET. Například ve Spojených státech budou mít lidé možnost vyfotit určitou billboardovou tabuli a následně odeslat obrázek do databáze filmové společnosti, která jej v rámci reklamní akce odmění krátkou ukázkou z připravovaného díla.

Takzvanému "mobilnímu vizuálnímu vyhledávání" předpovídají odborníci velkou budoucnost. Podle nich se jedná o nejrychlejší možnou cestu, kterou se dá okamžitě získat mnoho informací, aniž by člověk musel cokoli vypisovat na malé telefonní klávesnici.

Celý systém pracuje na základě porovnávání získaných fotografií s rozsáhlou internetovou databází. V případě shody je na mobilní telefon, ze kterého byl snímek pořízen, odeslán soubor, vztahující se k dané fotografii, kterým může být videoklip, hudební nahrávka nebo také kupón opravňující ke slevě. Představivosti se meze nekladou, míní specialisté na reklamu.  

Technologie rozpoznávání objektů a obličejů je na trhu již několik let. V současnosti se stává důležitou součástí mezinárodních letišť a vojenských objektů, které pomáhá chránit. Až nyní však obchodní společnosti zjišťují, že ji lze také využít pro reklamní účely či například pro vyhledávání turistických objektů.

Pro funkčnost systému je klíčová podpora mobilních operátorů. Jeho uživatel však musí být vybaven přístrojem s integrovaným fotoaparátem a rychlým připojením k internetu. Rovněž musí být ochoten technologii nové generace používat, dodávají experti.