Avšak reklama by nemusela doprovázet pouze vlajkovou loď Microsoftu pro stolní počítače. Rovněž by se mohla objevit v přidružených aplikacích jako jsou například Microsoft Works, Money, atd.

Informace, jejichž potvrzení by posunulo nejnovější experiment Windows Live [celá zpráva] k dalším dříve netušeným hranicím, nalezl server CNET v interním dokumentu Microsoftu s datem "zima 2005". Výrobce Windows pravdivost dokumentu vzápětí potvrdil, jakékoli další debaty nad jeho obsahem však odmítl.

Nejmenovaný zdroj z Microsoftu později označil dokument za "formu vnitřní tvořivé diskuse".

Windows zadarmo ale nemusí být prázdným pojmem či nesmyslným slovním spojení. Microsoft se snaží kontrovat internetovému gigantu Google, který miliardový bussines vystavěl právě na službách, poskytovaných bezplatně a s pomocí reklamy [celá zpráva].

Další špatné sny má Microsoft z narůstajícího podílu operačního systému Linux a kancelářského balíku OpenOffice.org [celá zpráva], které konkurují Windows a sadě Office. Poskytnout je zdarma a vydělávat na reklamě, která v nich bude obsažena, by mohlo Microsoftu jednou provždy vytrhnout trn z paty.