"Zaměření na video, umístěné především v populárních hudebních sekcích AOL, je katalyzátorem návratu (reklamy)," citují americká média viceprezidenta AOL Media Networks Kevina Conroye.

Vyhlídky AOL, která je součástí koncernu Warner Bros., že na internetu získají publikum srovnatelné s televizním, jsou však podle analytické společnosti Jupiter Research "vzdálené". Avšak obě firmy by měly generovat její dostatečné množství pro zaplacení provozu nové služby, dodal.

Každá z epizod bude provázena minutou inzerce rozdělenou do čtyř reklamních spotů po 15 sekundách. Obě společnosti nezveřejnily podmínky dohody, ale budou se dělit o příjmy z reklamy a AOL bude platit neupřesněný licenční poplatek za vysílání.

Podpůrná služba In2TV poskytne v případu AOL v prvním roce exkluzivní smlouvy zhruba 3400 hodin programů z přibližně stovky seriálů, které produkovala Warner Bros. ze stejného mediálního konglomerátu. Jsou mezi nimi i hity z hlavního vysílacího času utříděné do šesti kanálů na komedie, dramata, animované příběhy, akční snímky, filmovou klasiku a příběhy se superhrdiny a darebáky.

Warner Bros. může časem přidat až 14 tisíc epizod ze 300 seriálů, k nimž má práva. AOL navíc nyní jedná s dalšími většími firmami, které jí mohou poskytnout vysílací materiál.

Objem internetové reklamy do několika let prudce vzroste

Internetová reklama by měla podle společnosti Forrester Research vzrůst z letošních očekávaných 14,7 miliardy dolarů na 26 miliard v roce 2010.

Společnost Apple nedávno začala nabízet opakování úspěšných pořadů z produkce televize ABC. Nesází ovšem na reklamu, ale ve svém on-linovém obchodě iTunes Music Store prodává jejich stažení za 1,99 dolaru (asi 50 korun) za epizodu. Během krátké doby jejích služeb využilo přes milión zákazníků.

Internetové společnosti Yahoo a Google také vyrukovaly s nápadem, že dostanou televizní vysílání na obrazovky počítačů. Na rozdíl od AOL ale nemají vlastní programy, které by mohly vysílat.

Projekt se rozjíždí v době, kdy televizní vysílání prochází výraznými změnami. Konkurenci televizi nyní tvoří nejen internet, ale i mediální přehrávače, systémy televizních programů na objednávku a videohry.

Společnost AOL je v současnosti na prodej. Její budoucí partner bude znám do několika týdnů. Pravděpodobně se jím stane Microsoft [celá zpráva]. O menší podíl v AOL má zájem také vyhledávač Google.