Nejspokojenějším národem jsou pak z tohoto hlediska Italové s 83%, v těsném závěsu se s 81 procenty drží Velká Británie a Nizozemí.

Klíčová zjištění průzkumu

  • Před pěti lety 15 % lidí v Evropě nedůvěřovalo novým technickým produktům a ze zásady je nepoužívalo. Jejich počet dnes klesl na méně než polovinu (7%).
  • Evropané v současnosti stráví brouzdáním po internetu téměř stejný čas, jako posloucháním hudby a rádia (11 versus 13,7 hodiny za týden). Italové dokonce na internetu tráví více času než sledováním televize (14 hodin versus 13 hodin).
  • Více než dva z pěti Evropanů (43 %) mají pocit, že pokud by přišli o svůj počítač a digitální techniku, jejich život by se dramaticky změnil - nejvíce by byli dotčeni Britové (54 %).
  • Každý osmý obyvatel Evropy (12 %) tvrdí, že by bez digitální a počítačové techniky nemohl žít - celých 20 % Britů se vyjádřilo tímto způsobem, bez počítačů by však neumělo žít pouze 5 % Italů.
  • Ohledně romantického vztahu se jeden ze šesti (18 %) Evropanů vyjádřil v tom smyslu, že možnost komunikace přes SMS nebo e-mail mu dává při prvním kontaktu větší jistotu.
  • 44 % Evropanů využívá internet k hledání práce.

Evropané jsou technikou zaplaveni

Evropané dnes vlastní více techniky, než kdykoliv dříve, soudí autoři studie. Většina domácností obsahuje sedm ze čtrnácti nejrozšířenějších technických zařízení nebo novinek, a je proto stále pravděpodobnější, že v domácnostech bude docházet k "přesycení technikou". 

Například rostoucí popularita domácího kina vede řadu lidí k tomu, že raději zůstávají doma, v průměru každý čtvrtý dotazovaný právě z tohoto důvodu navštěvuje méně kino. Dalším zajímavým zjištěním je skutečnost, že i lidé starší 50 let tráví mnoho času hraním na počítači. Ve Francii jsou takto staří lidé schopni v průměru strávit více čtyři hodiny denně. Nepřekvapí pak, že v celkovém úhrnu jsou Francouzi největší hráči, hry na PC či konzolích tam má rádo 35 % obyvatelstva.

Schůzky po internetu nejoblíbenější v Itálii

Randění po internetu je nejpopulárnější v Itálii, vyzkoušelo jej zde celých 14 % majitelů počítačů. Hned za Italy se s 13% umístili Němci. Ve Francii si pak vztah po internetu zkusilo dvakrát více mužů (14 %) než žen. Nejostýchavější jsou z tohoto úhlu pohledu Britové a Dánové, do internetových námluv se zde zapojilo pouze 7 procent dotazovaných, dodali autoři studie ze společnosti Consumer Analysis Group Ltd.

Analýza probíhala mezi 6 000 evropskými spotřebiteli ve věkovém rozmezí 18 - 65 let v období od května do června 2005. Obě pohlaví byla zastoupena rovnoměrně, dodali její autoři.