"Jestliže budou chytré telefony a automobilové počítače využívat ke spojení stejný kanál (tedy Bluetooth), pak dříve či později naleznou hackeři způsob, kterak se do systémů vozidel dostat a jak je plně ovládnout," sdělil minulý týden Yevgenij Kaspersky z antivirové společnosti Kaspersky Lab.

Podle některých scénářů by takovéto napadení vozidla mohlo mít za důsledek ztrátu kontroly nad výkonem motoru, navigací nebo použitím multimediálních systémů. "Stále byste však měli mít možnost řídit vozidlo vlastními silami," dodal Guido Sandrian ze společnosti Symantec.       

Opravdu škodlivé virové nákazy automobilových počítačů nebyly dosud hlášeny. Výrobci vozidel ale hrozbu kybernetických útočníků neberou na lehkou váhu. "Auta je samozřejmě možné něčím infikovat, problém řešíme již nekolik let," uvedl v rozhovoru pro server CNET mluvčí společnosti BMW.

Jedním z prvních případů, kdy se do vozidla dostal virus, byla Toyota Lexus LX470. Pomocí Bluetooth rozhraní byl napaden GPS systém (navigační systém) tohoto automobilu [celá zpráva].

"Lidé se proti 'automobilovým' virům nebudou bránit dříve, dokud nedojde k jejich masovému rozšíření," dodal Kaspersky.

"Trh se navíc stále vyvíjí a roste. Možnost ohrožení zatím nedosahuje takové velikosti, jakou nabízí operační systém Windows," podotknul Sandrichian.