Některé z aplikací, které dovolovaly upravovat vzhled webových satelitních map už využilo několik společností, jež připravily například virtuální průvodce kalifornskými vinicemi nebo londýnských lokací zasažených bombovým útokem.

Podobné nástroje a služby plánuje uvést i softwarová firma Microsoft. Ke konci léta by se na internetu měla objevit aplikace "Virtual Earth", která umožní do map přidávat nekonečné množství virtuálních prvků typu automobilového provozu, budov, ale také reklam.

Uživatelé by za tyto internetové aplikace neměli nic platit. Microsoft, Google (zkuste službu Google Earth) a Yahoo však plánují nabízet virtuální prostor k inzerci, která by měla náklady na vývoj a provoz těchto služeb nejen plně pokrýt, ale také hodně vydělávat.

Pokročilé služby, které chtěji výše jmenované společnosti brzy spustit, patří do nové generace internetových aplikací zvaných jako "Web 2.0". Vyznačují se velice snadnou integrovatelností, mnozí odborníci je také proto přirovnávají ke kostkám stavebnice Lego.