Mathiak zkoumal mozkové vzorce třinácti mužů ve věku od 18 do 26 let, kteří hraním strávili v průměru dvě hodiny denně.

Účastníci testu byli připojeni ke speciálním skenerům, které snímaly jejich mozkovou činnost, a požádáni, aby hráli hru, v níž museli projít složitým komplexem podzemních prostor, zabíjet útočníky a zachraňovat rukojmí.

Anketa
Myslíte si, že jsou lidé díky hraní akčních her agresivnější? Hlasujte v anketě uvedené pod článkem.

Studie ukázala, že při virtuálních soubojích byla aktivována rozpoznávací mozková centra, zatímco došlo k utlumení oblastí zodpovědných za citové prožitky a jejich ovládání. Totožné výsledky Mathiak získal i u lidí, kteří byli vystaveni jiným násilným virtuálním simulacím.

"Předpokládám, že násilné videohry přimějí mozek k tomu, aby reagoval stejně i ve skutečnosti," komentoval Mathiak výsledky výzkumu.

O závěrech studie informoval také magazín New Scientist. Podle něj však nelze s určitostí říci, zda videohry dělají z uživatelů násilníky nebo je agresivní jedinci spíše sami vyhledávají.