První karty založené na AGEIA PhysX čipu se objeví ve třetím čtvrtletí 2005. Podle nových informací bude 130nm jádro PhysX tvořeno 125 milióny tranzistory. Stejný počet tranzistorů dnes tvoří středně výkonné grafické karty.

Podporu pro PPU jednotku přislíbilo jedenáct herních firem v čele se společností Big Huge Games, která pro Microsoft vyvíjí nový díl strategie Rise of Nations.

Stranou nestojí ani vývojáři z firmy Epic Software, kteří možnosti akcelerovat fyziku herního prostředí využijí v příští verzi 3D akce Unreal Tournment.

Mezi dalšími firmami pak figuruje například Atari Shiny Entertainment Studio, Ubisoft, YAGER Development nebo Ritual Entertainment, kteří jsou podepsáni pod hrami Counter Strike: Condition Zero či Star Trek: Elite Force II.

Výpočetní síla "herních" PC se s uvedením AGEIA PhysX jednotky dostane opět na jinou úroveň, což znamená, že za nimi běžné kancelářské sestavy začnou silně zaostávat. A to jak svým výkonem, tak také cenou, která bude v případě herních počítačů nepoměrně vyšší.

Asus vyrobí první akcelerátor fyziky herního prostředí

Procesor AGEIA PhysX [celá zpráva] označuje výrobce za specializovanou jednotku, která se stará o výpočet fyziky herního prostředí (Physics Processing Unit - PPU).

V současnosti je AGEIA PhysX jediným produktem, který akceleraci virtuálního fyzikálního prostředí umožňuje. Podle určitých náznaků se však podobné výpočetní systémy chystají nabízet i další společnosti.

Anketa
Myslíte si, že procesor AGEIA PhysX přinese budoucím hrám vyšší míru realističnosti? Hlasujte v anketě uvedené pod článkem.

"Hráči používající přídavné karty společnosti Asus s procesorem AGEIA PhysX zaznamenají úžasné možnosti fyzikálního prostředí, které nabídnou nové hry," prohlásil Asus v tiskové zprávě.

Hry podporující procesor AGEIA PhysX se na trhu pravděpodobně objeví již ke konci tohoto roku. Spolu s nimi uvede Asus i první akcelerátory fyzikálního prostředí. Cena výrobku s čipem AGEIA PhysX dosud nebyla stanovena.

Procesor AGEIA PhysX bude podporovat například strategická hra Rise of Nations: Rise of Legends, kterou pro Microsoft vyvíjí firma Big Huge Games. Vývojová verze RON: Rise of Legends je právě představována na akci E3, finální produkt se však k zákazníkům (hráčům) dostane až na jaře roku 2006. 

:. Obrázek pochází ze hry Rise of Nations: Rise of Legends

"PhysX jednotka nám dovolí vytvářet silně-destruktivní prostředí, realistickou animaci pohybů jednotek a okázalé efekty doprovázející například přírodní děje," sdělil Tim Train, viceprezident Big Huge Games.