Systém společnosti Sanyo je kompatibilní (tisková zpráva) s velkou většinou dnešních IBM ThinkPad modelů, tedy není nutné nijak měnit jejich konstrukci.

Pohonný systém (video), který implementovala IBM, využívá jak nabíjecích Li-ion baterií tak palivových článků. Hybridní napájení tak významně prodlužuje dobu běhu přístroje v prostředí, kde jej není možné připojit do elektrické sítě.

"Existuje mnoho firem, které palivové články vyvíjejí pro mobilní počítačová zařízení, avšak teprve kombinace IBM ThinkPad notebooků a Sanyo technologie, odstartuje další výzkum a vývoj na tomto poli," sdělil Peter Hortensius, viceprezident společnosti IBM.

Prototyp palivového článku, který užívá laptop IBM ThinkPad, není schopen přístroj plně napájet. Notebook má totiž spotřebu 75 wattů - článek je schopen dodat maximálně 20 wattů. Proto je spojen s Li-ion baterií integrovanou v notebooku, kterou průběžně dobíjí. Celý systém pak vydrží běžet po dobu 16ti hodin; 8 hodin tedy připadá na klasický Li-ion pohon, zbytek na DMFC jednotku (direct methanol fuel cell). Sanyo plánuje spustit sériovou výrobu zařízení s hybridním pohonem počátkem roku 2007.

"Jedná se o první krok na dlouhé cestě," sdělil Howard Locker, vedoucí architekt mobilních a stolních systému společnosti IBM.

Analytici předpokládají, že prodeje palivových článků dosáhnou v roce 2012 hodnoty několika miliard dolarů.