"Hledal jsem něco, co bude velmi odvážným a nezvyklým projektem," sdělil 51letý softwarový inženýr společnosti Lockheed Martin, John Pultorak z amerického Kolorada listu New York Times.

Naváděcí počítač rakety Apollo je jedním z milníků poměrně krátké počítačové historie. Obsahoval 1MHz procesor, 1kB operační paměti RAM a 12kB ROM.

Pro úspěšné přistání na Měsíci stačil 1MHz procesor a 1kb RAM

V porovnání s dnes zcela standardními hodnotami pro frekvenci procesoru od 1000-4000MHz, množství operační paměti od 256MB-2GB a více, pevnými disky s průměrnou kapacitou 120GB (cca 120 miliónů kB) jsou hardwarové specifikace naváděcího počítače lodi Apollo naprosto směšné - přesto však stačily pro úspěšné přistání lunárního modulu s lidskou posádkou na měsíčním povrchu.

Anketa: Jak rychlý procesor (v případě AMD uveďte tzv. rating) obsahuje vaše PC?

Stavba historického počítače stála 3000 dolarů

Práce na systému Apolla 11 stála jeho novodobého stavitele odhadem 3000 dolarů (cca 72000 korun) a trvala celé čtyři roky s tím, že jej Pultorak stavěl nejčastěji o víkendech a volných večerech.

V srpnu 2004 byl ambiciózní projekt dokončen - následující dva měsíce strávil John Pultorak editováním svých poznatků o bezmála tisíci stránkách, které posléze zveřejnil na internetu.