Málo se však ví, že již dnes mohou uživatelé emailu Seznamu odeslat přílohu o objemu 5 MB. Koncem tohoto týdne by se velikost odesílaných příloh měla zvětšit na 8 MB a o několik málo dalších dnů na konečných 13 MB. Problémy Seznam nespatřuje ani tak v nárocích na diskový prostor, jako spíše v problematické zpětné kontrole takto velkých příloh pomocí antispamových či antivirových technologií.

Proč 3 koruny za giga?

Seznam nespustil gigabytový email ze dne na den. Jeho vývoj je kontinuální a jak Novinkám potvrdil Lukačovič, pracuje se na něm již více než 18 měsíců, kdy do něj bylo investováno přes 57 miliónů korun. Společnost jej plánovala uvést už v listopadu 2004 - z důvodu jeho vysokých nároků na technologické zázemí však byl spuštěn až v lednu 2005.

Pilotním a řekněme že i testovacím projektem elektronické schránky s velikostí 1010MB byly jejich 250MB ekvivalenty, kterých bylo založeno na 250 tisíc a jejichž prostor Seznam velmi rychle po zpřístupnění gigabytového mailu automaticky čtyřikrát zvětšil.

Pokud však zakládáme nový gigabytový e-mail, neobejdeme se bez asistence mobilního telefonu a jím zaslané SMS zprávy v ceně tří korun. Velká část uživatelů se ptá, proč vlastně je takzvaná aktivační SMS zapotřebí? "Chápeme to jako nutné zlo", říká Ivo Lukačovič, "své uživatele však v žádném případě nechceme obtěžovat jakoukoli reklamní kampaní ve spojitosti s jejich telefonním číslem."

Cílem tvůrců navíc bylo poskytnou 1GB diskový prostor převážně českým uživatelům - zahraniční žadatelé o takto velkou elektronickou schránku často naráží na jazykovou bariéru a tím pádem neschopnost aktivační SMS odeslat.