Vyhledávací služba je dostupná přes homepage MSN a nahrazuje Yahoo jakožto dosavadní systém, který poháněl mutimediální portál firmy Microsoft. Stránky MSN.com byly také významně přepracovány a nyní disponují jednodušší a přehlednější grafikou.

Společnost investovala do právě probíhající reklamní kampaně, která má podpořit využívání nové služby, kolem 10 miliónů dolarů (230 miliónů korun). Do vývoje vlastního vyhledávače již Microsoft vložil více než 100 miliónů dolarů (zhruba 2,5 miliardy korun).

Mnoho stejných vlastností, jako nyní obsahuje vyhledávací systém MSN, má i konkurenční Yahoo a Google. MSN se však liší tím, že jako jediný zatím implementuje digitální encyklopedii (konkr. Microsoft Encarta), která je schopna nalézt adekvátní odpověď na jednodušší otázky typu: "Kdo je to Václav Klaus?" (samozřejmě, že je nutné je pokládat v angličtině, tedy: "Who is Vaclav Klaus?") Následně MSN resp. Microsoft Encarta říká toto.

Anketa: použijete nový vyhledávač společnosti Microsoft?

Gary Price, analytik portálu SearcEngineWatch.com, k této vlastnosti MSN vyhledávače podotýká, že je "na vývojové úrovni právě narozeného dítěte, kdy nedokáže odpovědět na mnoho typů aktuálně položených otázek". V budoucnu by však právě tyto služby měly doznat obrovských změn a stát se tak jedněmi z hlavních zdrojů informací.    

Je nepochybné, že portály YahooGoogle dostaly velmi silného protivníka - Microsoft svým vyhledávačem plánuje do konce roku ovládnout přes 90 procent amerických domácností, což zahrnuje několik set miliónů počítačů.

Dnes byla rovněž uvolněna betaverze vyhledávací utility, kterou je možno nainstalovat do operačního systému Windows, kdy dále vyhledáváte přes její rozhraní stejně snadno, jako byste byli na webové stránce MSN - stahovat ji můžete přímo z webu Microsoftu. Příští verze Windows budou její pokročilé varianty pravděpodobně defaultně obsahovat.