Výkonové testy, které zveřejnil server Anandtech, byly již dříve na Internetu k vidění. Co však činí tato měření vyjímečná a poměrně aktuální, je použití nejnovějších grafických karet v čele s Radeonem X850 XT Platinum Edition.

Závislost počtu fps na frekvenci jádra je značná

Závislost fps (počet snímků za sekundu) v aplikaci Half-Life 2 je úměrná rostoucímu výkonu počítačového procesoru. Pro většinu uživatelů jistě není žádným překvapením, že v oblasti týkající herních aplikacích drží procesory Athlon 64 společnosti AMD poměrně jasný výkonový primát.

Je tak možno říci, že výpočetní síla jader AMD Athlon 64 je při podobném ratingu a víceméně stejné ceně v porovnání s procesory Intel Pentium 4 zhruba o 15 procent vyšší - pokud hovoříme o čistě herních softwarech. 

Tento fakt například dokazuje konfrontace čipu AMD Athlon 64 3000+ [1.8GHz, 5000Kč s DPH] a Intel Pentium 4 530 [3GHz, 5600Kč s DPH], kdy se výkony obou liší zhruba o deset procent ve prospěch AMD. (Ilustrační grafy naleznete v přiložené fotogalerii).

Pokud se počítáte mezi hráče, pak je dnes pro vás volba procesoru AMD Athlon 64 učiněnou nutností - za méně peněz totiž dostanete o 10 - 15 procent výkonu navíc než nabídne adekvátní Pentium 4.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Na jaké platformě (AMD/Intel) byste dnes postavili nové PC?

Závěr

Dopad síly procesoru na počet ve hře vyprodukovaných fps se bude s časem zvyšovat, neboť již v brzké době plánují vývojáři do těchto multimediálních aplikací začlenit pokročilou umělou inteligenci spolu s vylepšeným fyzikálním modelem prostředí, která si bude výkonu počítačového čipu žádat stále více.

Perličkou je fakt, že ještě přede dvěma lety si byla společnost NVIDIA jista, že hlavní část práce postupně připadne na bedra grafických karet (k hraní měly stačit 800MHz procesory doprovázené silným grafickým čipem). Budoucnost a Moorův zákon za vydatné spolupráce herních vývojářů však z takovýchto omylů dokáže velmi rychle vyléčit.