Nejvíce SMS zpráv na Štědrý den odbavila společnost T-Mobile, jejíž zákazníci jich poslali 20,7 miliónu, což je o téměř pětinu více než loni.

Počet volání zůstal na zhruba stejné úrovni jako minulý rok. "Největší hlasový provoz byl zaznamenán mezi 10:30 až 11:30.

Nejvyšší počet hovorů v jednom okamžiku byl však tradičně po večerní nadílce - ve 20:15," uvedla Martina Kemrová z tiskového oddělení firmy.

Tématem MMS byla štědrovečerní nadílka

Výrazný nárůst firma zaznamenala u obrazových MMS zpráv - počet stoupl na 88 tisíc, tedy na 2,5násobek loňské skutečnosti. "Tématem MMS zpráv odeslaných zákazníky z mobilů byly patrně zážitky ze štědrovečerní nadílky, na rozdíl od textových zpráv jich totiž bylo nejvíce odesláno mezi 19:45 a 20:45," doplnila Kemrová.

Zasílání SMS zpráv v síti T-Mobile mělo svoji špičku stejně jako loni mezi 9:45 a 10:45.

Zákazníci společnosti Eurotel poslali 20,2 miliónu textovek, což je v meziročním srovnání o sedm procent více.

"V čase nejsilnějšího provozu, který nastal dopoledne mezi desátou a jedenáctou hodinou, SMS centra Eurotelu doručila téměř dva milióny zpráv, přičemž během nejzatíženější minuty SMS centra doručila až 33 500 zpráv," uvedla mluvčí firmy Diana Dobálová.

Firmě stoupl rovněž i počet odbavených MMS zpráv, a to téměř trojnásobně na více než 61 tisíc. Firma podle vlastního vyjádření nezaznamenala žádné technické problémy.

Oskar Mobil v pátek odbavil 12,2 miliónu esemesek proti loňským 9,5 miliónům. "Počet poslaných SMS a MMS byl oproti běžnému provozu o víkendu trojnásobný," uvedl mluvčí Oskara Petr Šindler.

V síti firmy si zákazníci nejvíce posílali SMS zprávy před jednou hodinou odpoledne. "Vrchol SMS provozu byl těsně před 13:00, kdy sít odbavila téměř 20 000 zpráv za minutu, v loňském roce to v absolutní špičce bylo kolem 15 tisíc SMS," doplnil mluvčí.

Lidé více volali z pevné linky

Celkem 39 tisíc zpráv, čtyřnásobně více než v běžný den pracovního klidu, poslali zákazníci Českého Telecomu z pevné sítě. Firma na Štědrý den spojila 5,5 miliónu telefonních hovorů, což je o 15 procent více než v běžný mimopracovní den.

"Pokud by všechny hovory uskutečnil jeden člověk, provolal by 11 505 dní v kuse, což je 31,5 roku nepřetržitého telefonování," uvedl Vlastimil Sršeň z Českého Telecomu. Špička volání byla mezi 10:00 a 11:00.