Nejvíce přetíženi velkým množstvím domácí zábavní elektroniky se cítí Britové, celých 42 % procent označilo množství techniky za problém. Tato situace nejméně stresuje Italy, kde se přetíženo cítí pouze 25 % dotázaných.

Počítač středem obývacího pokoje

Průzkum se konal při příležitosti uvedení zcela nové generace domácího zábavních zařízení - Entertainment PC. Zábavní spotřebitelský osobní počítač "Entertainment PC" je určen do obývacího pokoje, vypadá jako součást hi-fi sestavy a funguje jako víceúčelové zábavní zařízení. Spojuje v sobě funkce CD/DVD přehrávače s možností záznamu, stereo rádia, hudebního serveru a osobního videorekordéru - vše v jediném zařízení. Tato novinka umožňuje záznam televizního vysílání, stahování a hraní her, poslech oblíbené hudby, přehrávání DVD či organizaci a archivaci digitálních fotografií - přitom se snadno ovládá jediným dálkovým ovládáním nebo bezdrátovou klávesnicí.

Z hlediska designu a rozměrů však nemá nová PC platforma s dnešními stolními počítači nic společného. Daleko více se blíží modernímu DVD přehrávači, jehož stylový design je pro 65 % evropských spotřebitelů přitažlivý - na rozdíl od klasického PC, které by si většina dotázaných s ohledem na jeho rozměry a vzhled do obývacího pokoje v žádném případě nedala.

V technice dominují muži

Průzkum postojů spotřebitelů k domácí zábavní technice probíhal letos na podzim ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemí a mimo jiné vnesl nové světlo i na starou otázku, kdo má v domácnosti kontrolu nad dálkovým ovladačem. Ačkoliv je v evropských domácnostech tolik dálkových ovladačů, že by každý člen rodiny mohl mít přinejmenším jeden, drží si muži stále určitou převahu, když se jich za správce ovládání prohlašuje 37%. Nicméně mezi jednotlivými zeměmi jsou výrazné rozdíly.  Například ve Francii jsou v jasné převaze muži s 43% dálkových ovladačů v ruce, v Itálii na své vedoucí úloze trvá pouze 24 % mužů. Zajímavé je, že v Itálii dominují děti, které ve 27 procentech od rodičů přebírají ovládání do svých rukou.

Rovněž v klasicky dominantní oblasti žen, v nakupování, jakmile přijde na zábavní techniku, ujímají se rozhodování opět muži. Na otázku, kdo rozhoduje o nákupu zábavní techniky do domácnosti, se k vedení hlásí 63 % mužů, ženy se ke slovu hlásí ve 38 % případů.

Piotr Pagowski ze společnosti Intel dodává: "Výsledky průzkumu ukazují, že spotřebitelé mají velký zájem, aby se u zábavní techniky co nejvíce zjednodušilo jak vybavení, tak i obsluha. Společnost Intel vidí řešení v nové generaci zábavních počítačů Entertainment PC, které přináší na pole domácí zábavy revoluční změny. Během několika příštích let se PC stane univerzálním zařízením "vše v jednom" s videem ve vysokém rozlišení, vysoce kvalitním zvukem, bezdrátovým připojením a nezbytně jednoduchým ovládáním s jediným dálkovým ovladačem.