* Jak vnímají odborní návštěvníci a vystavovatelé na CeBIT, že se tohoto veletrhu pravidelně zúčastňuje již čtyři roky česká firma?

Již při první účasti na CeBIT jsme byli vnímáni jako rovnocenný účastník. V mezinárodním prostředí, při účasti vystavovatelů z padesáti zemí není další vystavovatel nijak výjimečný. Vystavovatelé podobných produktů zaznamenali dalšího konkurenta. Naši partneři, například firma Siemens, jejíž komponenty používáme, byli s naší účastí velmi spokojeni. Pro letošní rok navíc firma zařadila naše výrobky na svoji expozici v rámci partnerského programu.

* A reakce vlastních návštěvníků?

Jednoznačně příznivé byly i reakce zákazníků, které zajímala pouze kvalita, cena, spolehlivost a rychlost dodávek.

* O co je na vašem stánku největší zájem a proč?

Zákazníci u nás, jako u poměrně malé firmy, hledají to, co od velkých firem nedostávají. Chytré nápady, jak využít současné technologie pro získání úspory a konkurenční výhody. Jak pro laiky mnohdy nesrozumitelnou technologii proměnit v jednoduchý užitek pro firmu nebo živnostníka kdekoli na světě. A situace na trhu telekomunikačních služeb, s nimiž pracují naše produkty, je na celém světě poměrně vyrovnaná.

* S čím jste letos na CeBIT překvapili?

Zejména širokou typovou řadou GSM bran, která překrývá velmi rozmanitý trh. Příkladem může být služba CallBack. Tu využijí firmy, kde se zaměstnanci pohybují v terénu a často telefonují do firmy, a organizace, kde volají zaměstnanci ze zahraničí, například dopravní a spediční firmy.

* Proč je CallBack tak úspěšný?

Při volání zaměstnanců do firmy umožňuje soustředit placené hovory na jednu mobilní linku s nejvýhodnějším tarifem. Ze strany mobilního účastníka se spojení neuskuteční, neplatí nic. Při mezinárodním spojení využívá výhodnější ceny příchozího roamingu v kombinaci s výhodným tarifem na GSM bráně. Funkce není závislá na zvoleném tarifu u mobilního účastníka, pracuje stejně pro tarifní i předplacené programy.

Magnetem pro zákazníky je i to, že z jednoho jediného softwaru podporujeme telefonování, mailování, hlasové schránky, SMS, kalendář, zpracování obchodních případů, sdílení informací obchodníky a další služby. To vše v ceně přístupné malým a středním firmám. Perličkou může být on-line obrazová a hlasová komunikace s návštěvníky webu.

* Co vlastně obnáší pro českou firmu vystavovat na největším počítačovém veletrhu v Evropě?

Pracovní tým se na CeBIT začíná připravovat měsíce před zahájením. Jazykovými kursy, schopnostmi hovořit s partnery o výhodách našich technologií místo prezentace technických detailů. Dobře víme, že firmy se liší nejen technologií svých produktů, ale často i technologií komunikace se svými potenciálními zákazníky.

* Co byste na závěr doporučil českým podnikatelům v informačních technologiích, aby dosáhli podobných úspěchů jako vaše společnost?

Jedinou dobrou radou je nebát se. Nebát se srovnání s evropskou konkurencí, nebát se cizího prostředí. Zákazníci na celém světě jsou stejní lidé jako my, používají stejné technologie a řeší stejné uživatelské problémy. Pokud jim přinášíme dobré nápady, jak je zvládnout, jsou k nám velice vstřícní a přátelští.