Portál veřejné správy se veřejnosti poprvé představil na adrese portal.gov.cz loni v říjnu v rámci zkušebního provozu, který probíhal jeden rok. Za tu dobu stránky zaznamenaly přibližně 1,2 miliónu návštěv.

Obsah portálu lze rozdělit na dvě částí, a to informační a transakční. V rámci informační části návštěvníci získají informace o veřejné správě, životních situacích a zákonech. Transakční část naopak sestává z aplikace Elektronická podání, která v budoucnu umožní vyřizovat nejrůznější agendy přes internet. Na stránce zatím jsou odkazy na řadu užitečných formulářů v elektronické podobě.

Co na portálu najdete?

Portál obsahuje především přehledný adresář s kontakty na orgány státní správy a samosprávy. Kromě fulltextového vyhledávání umožňuje vyhledávání úřadu podle regionů a podle typu úřadů.

V sekci Zákony zase občané najdou platné předpisy ze Sbírky zákonů v aktuálním znění včetně směrnic a předpisů EU. Pozornost si zaslouží i sekce Nové předpisy, která obsahuje nově schválené zákony a vyhlášky.

Stránky portálu by měly napomoci i při řešení různých životních situací, pro které byla zřízena stejnojmenná sekce. Zde se dozvíte např. jak a kde si vyřídit občanský průkaz a co je nutné si s sebou vzít. V této sekci najdou cenné rady i podnikatelé, kteří se zde např. dozví, jak si založit živnost.

Prostřednictvím portálu mohou uživatelé také hledat podnikatelské subjekty v Obchodní věstníku nebo nahlížet do katastru nemovitostí.