Hodnota Applu stoupla meziročně podle výzkumníků o pět procent na více než 178 miliard dolarů, tedy v přepočtu přes 4,3 biliónu korun. A to i přesto, že firma vykázala v uplynulých dvou čtvrtletích pokles zisku.

Ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk amerického počítačového gigantu o 27 procent na 7,8 miliardy dolarů (187,9 miliardy korun). A to především kvůli klesajícímu zájmu o chytré telefony. [celá zpráva]

Video

Nové iPhony 7 a 7 Plus

zdroj: archív výrobce

Očekává se nicméně, že navýšit příjmy i zisk v dalším období by mohly právě nové chytré telefony iPhone 7 a 7 Plus, které se začaly prodávat na konci minulého měsíce.

Apple se zatím nepochlubil, jak velký je o ně zájem. Šéf amerického T-Mobilu John Legere nicméně již dříve uvedl, že předobjednávky lámou rekordy. [celá zpráva]

Druhá příčka v žebříku patří společnosti Google, jejíž hodnota podle společnosti Interbrand stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů (3,2 biliónu korun). Dalším technologickým gigantem v přehledu nejhodnotnějších značek světa je Microsoft. Hodnota amerického softwarového gigantu je 72,8 miliardy dolarů (1,7 biliónu korun), což je meziroční nárůst o osm procent.

IBM, Samsung i Amazon

Do první desítky se pak dostaly i další velké firmy technologického světa – IBM, Samsung a Amazon. Z těch netechnologických pak do žebříčku paří Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz a GE.

Přehled nejcennějších značek světa včetně jejich hodnoty naleznete v tabulce níže:

Deset nejcennějších značek světa
PořadíZnačkaHodnota značky v roce 2016
1.Apple178,12 miliardy dolarů
2.Google133,25 miliardy dolarů
3.Coca-Cola73,10 miliardy dolarů
4.Microsoft72,80 miliardy dolarů
5.Toyota53,58 miliardy dolarů
6.IBM52,50 miliardy dolarů
7.Samsung51,81 miliardy dolarů
8.Amazon50,34 miliardy dolarů
9.Mercedes-Benz43,49 miliardy dolarů
10.GE43,13 miliardy dolarů
Zdroj: Interbrand