Hlavní obsah

Apple láká na hudbu zadarmo. Pak ale lidem automaticky strhne peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tento týden vtrhl Apple na hudební trh s novou službou nazývanou Music. U té láká mimo jiné na možnost bezplatného tříměsíčního používání. Jenže po vypršení této doby automaticky strhne uživatelům peníze z účtu místo toho, aby se zeptal, zda mají zájem o placené členství.

Foto: repro Apple

Apple Music je zadarmo jen na tři měsíce, pak se začnou automaticky strhávat z účtu peníze.

Článek

Systém „vyzkoušej a zaplať“ není u internetových služeb nijak výjimečný. Prakticky vždy ale funguje tak, že po době, která je určena pro bezplatné testování, tvůrci uživatele vyzvou k uhrazení pravidelného poplatku. Ten se na základě toho rozhodne, zda chce ve využívání skutečně pokračovat, nebo službu raději bez jakýchkoliv sankcí ukončit.

Jenže společnost Apple tento zavedený systém u streamovací služby Music nepoužila. Po uplynutí tříměsíční zkušební doby začne uživatelům automaticky strhávat měsíční paušál z jejich účtů. Vypovězení je navíc nutné udělat minimálně 24 hodin před začátkem nového zúčtovacího období.

Vyplývá to z podmínek pro používání služby. Pokud tedy u některých uživatelů zvítězila zvědavost a do Apple Music jen nakouknuli, musí přesto režim předplatného sami vypnout, jinak budou dále přicházet o peníze.

V aplikaci iTunes na klasických počítačích i na chytrých telefonech iPhone a počítačových tabletech iPad je možné předplatné vypnout v nastavení pod položkou Apple ID. Zde se ukrývá položka Apple Music, kde je možné funkci automatického předplatného vypnout.

Účet pro jednotlivce za 160 Kč měsíčně

Apple Music je v rámci celé Evropy zpoplatněn měsíčním paušálem 6 eur (160 Kč) za jednotlivce a 9 eur (245 Kč) za rodinný účet pro šest lidí. Stejné ceny platí také v České republice. [celá zpráva]

Apple Music má být v podstatě streamovací službou, prostřednictvím které bude americký počítačový gigant nabízet hudbu svým uživatelům. Stejně jako u konkurenčních hudebních streamovacích služeb, jako jsou například Spotify či Tidal, si lidé budou moci playlist poskládat sami podle svých preferencí.

Na rozdíl od konkurence má být lákadlem umělecká komunita. Apple totiž počítá, že přímo v aplikaci budou umělci komunikovat s fanoušky, budou zde moci snadno sdílet své tweety, příspěvky na Facebooku apod.

Reklama

Související témata:

Související články

Apple odhalil El Capitana

V americkém San Francisku se v pondělí konala vývojářská konference společnosti Apple WWDC 2015. Americký počítačový gigant na ní ukázal hned dva nové operační...

Výběr článků

Načítám