Firma Touchpoint Group z Nového Zélandu si dala za úkol vytvořit umělou inteligenci stejně protivnou jako člověk, který si stěžuje na zákaznické lince banky.

Využila k tomu záznamy hovorů největších australských bank, pořízených za dobu dvou let. Za šest měsíců teď chtějí lidé z Touchpoint Group stvořit inteligenci, která bude pracovníkovi nadávat a naštvaně reagovat na jeho dobře míněné rady. Zaměstnanci zákaznických linek se s pomocí tohoto robota budou učit, jak podobně nepříjemné situace zvládat co nejlépe.

Možná vám to přijde jako bláznivý nápad, ale do projektu už bylo investováno více než 500 tisíc australských dolarů, tedy více než 9,3 miliónu korun, jak píší internetové stránky digitaltrends.com.

Snad tedy díky umělé inteligenci budeme mít na zákaznických linkách klidnější a vstřícnější pracovníky. A za pár let nám dost možná bude s našimi problémy radit umělá inteligence sama.