V pořadí stránek, na kterých si uživatelé nejčastěji spouštějí takzvaný streamovaný obsah, vede server YouTube, který alespoň jednou týdně sleduje 60 procent dotázaných. Dále se umístily Facebook (47 procent), Novinky.cz (31 procent) a Stream (29 procent).

Vedle streamovaného videa jsou populární také nahraná, stažená, případně vypůjčená videa, která sleduje minimálně jednou za týden téměř polovina dotázaných. Většinu tohoto obsahu přitom získávají z internetu a zadarmo.

Lidé platit za video nechtějí

Průzkum potvrdil, že ochota platit za videoobsah v Česku nadále až na výjimky chybí. Mezi způsoby sledování a získávání videoobsahu tak stále s přehledem vedou ty neplacené, když většina populace sleduje bezplatné videoservery a velká část respondentů videa také zdarma z internetu stahuje.

Autoři studie současně upozornili, že ačkoli se video na internetu těší velké popularitě, zůstává streaming stále jen doplňkem sledování televize, u které tráví většina Čechů i nadále nejvíc času.

Alespoň jednou denně sleduje živé televizní vysílání 49 procent populace. Zatímco video na internetu 31 procent a nahrané, koupené, stažené či půjčené filmy nebo seriály deset procent dotázaných.

Průzkumu se zúčastnila tisícovka respondentů z Českého národního panelu, kteří reprezentují internetovou populaci ČR starší 15 let.