Aplikace obdržela letos na konci listopadu akreditaci českého ministerstva školství, může tedy být k dispozici i dětem ve školkách a školách jako výukový nástroj.

Nejenže bude hra rozvíjet u dětí obrazotvornost a fantazii, ale také přispěje k jejich vzdělávání. Vše je nyní v přípravě, ale tvůrci aplikace by chtěli, aby byla už od pátku dostupná. Přejí si totiž, aby se ve vánočním čase dostala k co největšímu počtu dětí na celém světě.

„Děti, které aplikaci testovaly, byly nadšené. Dokonce i my jsme se při její tvorbě zabavili a na chvíli se vrátili do dětských let,“ přiznával Aleš Vyka, výkonný ředitel společnosti AstrumQ, která vznikla v roce 2012 v Podnikatelském inkubátoru Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava.

Dodal, že hru zcela jistě ocení nejen děti, ale i jejich rodiče. „V aplikaci se vhodně propojují obrázky s říkankami, děti domalovávají přednastavené šablony, poté se zobrazí část říkanky a následně znovu pokračují v malování. Tento proces se opakuje, až vznikne finální obrázek,“ popisuje hru Vyka.

Nejprve vznikla desková hra

Projekt vznikl před několika lety v hlavách Marty Branny Dvořákové a Stanislava Branny z občanského sdružení Hrajeme si ve spolupráci s ilustrátorkou Evou Kučerovou. V první fázi vznikla desková hra v různých variantách, kterou si vyzkoušelo na 200 dětí, například i ty onkologicky nemocné na ozdravném pobytu na Buchlově.

Pak přišel nápad vytvořit elektronickou verzi této hry. A tak manželé Branny oslovili ostravské vývojáře mobilních aplikací z firmy AstrumQ, kteří pro město Ostravu například vytvořili mobilní aplikaci Sportuj v Ostravě. Firmu založilo pět ostravských vysokoškoláků v roce 2012 kvůli situaci na vysoké škole.

„Chtěli jsme dělat to, co nás baví, a uplatnit v praxi znalosti z univerzity. Motivací bylo i to, že jsme dostali k dispozici kancelářské prostory v Podnikatelském inkubátoru VŠB-TUO. Kdyby tato možnost nebyla, bylo by vše mnohem složitější,“ vysvětlil šestadvacetiletý Vyka. Dodal, že své nápady už byli prezentovat i za oceánem v New Yorku před 80 investory z celé Ameriky.

Hru přeložil do angličtiny překladatel Mike Baugh z New Yorku, který má na svém kontě i překlad Milerova Krtečka. AstrumQ teď pro projekt hledá partnery, kteří se přidají do jejich týmu a pomohou aplikaci úspěšně zviditelnit. Aplikace bude dostupná pro tablety na operačním systému iOS. Ke stažení bude od 12. prosince zdarma na App Store společnosti AstrumQ Interactive.