Radiokomunikace odhadují, že zhruba desetina televizí je již dnes připojena k internetu. Vedle toho zhruba stejný počet majitelů chytrých televizorů připojení k internetu nevyužívá. „Já vnímám hybridní televizi jako vstupní bránu ke službám OTT, protože je to něco, co mají téměř všechny chytré televize jako standard," řekl ředitel regulace ČRa Marcel Procházka.

Hybridní vysílání již provozuje Česká televize, která svůj obsah nezpoplatňuje. „Máme měsíčně zhruba 400 000 unikátních televizorů, měřeno naší vlastní metrikou," uvedl ředitel nových médií ČT Pavel Kohout. Poznamenal, že například během mistrovství světa ve fotbalu se podařilo provoz této služby až ztrojnásobit. ČT plánuje využití HbbTV dále rozšířit. Chystá proto kampaň, která by vlastníkům chytrých televizorů vysvětlila, jak výhody tohoto připojení využít.

Zhruba rok již hybridní vysílání využívá Óčko, které za tu dobu připravilo několik aplikací, jako prodej hudby nebo vysílání hudební stanice Óčko Expres ve formě internetového streamu. Technologii hybridního vysílání v současnosti testuje televize Prima, zkušební vysílání HbbTV plánuje v příštím roce spustit také Nova.

Placený obsah

Procházka z Českých Radiokomunikací na konferenci upozornil, že v Česku je jedno z nejnižších rozšíření placené televize, a to zhruba na úrovni 30 procent. „Je otázka, zda se výrobcům podaří připravit tak zajímavý obsah, aby za něj byli ochotni koncoví diváci zaplatit," řekl. Druhým zdrojem peněz jsou podle něj prostředky od inzerentů.

Naopak vysoké náklady na služby propojení televize a on-line, tedy OTT, podle něj komplikují vstup do tohoto odvětví, proto Radikomunikace chtějí nabídnout platformu, která bude vyhovovat všem vysílatelům a bude levná díky sdílení. Podstatou má být nabízení infrastruktury v rámci takzvaných cloudových služeb.

Rozvoji nových služeb by mohla pomoci také obměna televizních přijímačů, která se odhaduje na šest až sedm let. Naopak proti rychlejšímu rozvoji inovací působí zejména omezená velikost tuzemského trhu.