Hlavní obsah

Tvůrce vyskakovacích oken se za svůj vynález omluvil

Novinky, mif

Setkal se s tím snad každý. Netrpělivě čtete zajímavý článek nebo koukáte na zajímavé video, když v tom vám zakryje celou obrazovku vyskakující reklama. Tzv. pop-up (rychle se vynořující) sdělení vymyslel v druhé polovině devadesátých let americký programátor Ethan Zuckerman. Ten se nyní za tento „nejvíce nenáviděný nástroj na internetu“, jak jej sám nazývá, omluvil.

Foto: Profimedia.cz

Americký programátor Ethan Zuckerman na snímku z roku 2009.

Článek

Pop-up reklamy vymyslel Zuckerman, když pracoval pro společnost Tripod. V té hledali obchodní modely, které by zajistily serverům stabilní příjem. Už tehdy dokonce koketovali s myšlenkou zpoplatnit přístup na webové stránky.

Nakonec se ale rozhodli, že provoz budou sponzorovat reklamou. „Reklama je bezesporu jedním z prvotních hříchů webu, ale tehdy to jinak nešlo,“ uvedl Zuckerman pro server listu The Atlantic.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: mif, Novinky

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci díky videoserverům.

Tehdy ještě mladý programátor měl jeden zásadní problém. „Přemýšlel jsem o tom, jak přesvědčit inzerenta, aby umístil svou reklamu na stránky, které s jeho produktem nemají vůbec nic společného. Nakonec jsem zjistil, že reklamu mohu lidem zobrazit, aniž bych musel zasahovat do formy webu. A tak se zrodil pop-up,“ podotkl.

Sám tak přiznává, že jeho „úmysly byly dobré“. „Kdybych ale tehdy věděl, v jakou zhýralost nakonec pop-up přeroste, nikdy bych ty řádky kódu nenapsal. Za to se omlouvám,“ povzdechl si Zuckerman.

Místo reklamy zpoplatněný web

Podle něj současný internet reklama kazí. Správnou cestou je podle něj zpoplatnění internetového obsahu. „Zobrazování reklamy lidi zbytečně otravuje, za přístupy na zajímavé weby jsem ochoten klidně i zaplatit,“ uzavřel.

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci. Weboví vývojáři je hojně nasazují na nejrůznější videoservery, kde se před začátkem přehrávání zobrazí klidně i několik vyskakujících oken za sebou.

Anketa

Otravují vás pop-up reklamy?
Ano
98 %
Ne
1,2 %
Ještě jsem na ně nenarazil
0,8 %
Celkem hlasovalo 9639 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám