Pop-up reklamy vymyslel Zuckerman, když pracoval pro společnost Tripod. V té hledali obchodní modely, které by zajistily serverům stabilní příjem. Už tehdy dokonce koketovali s myšlenkou zpoplatnit přístup na webové stránky.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Nakonec se ale rozhodli, že provoz budou sponzorovat reklamou. „Reklama je bezesporu jedním z prvotních hříchů webu, ale tehdy to jinak nešlo,“ uvedl Zuckerman pro server listu The Atlantic.

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci díky videoserverům.

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci díky videoserverům.

FOTO: mif, Novinky

Tehdy ještě mladý programátor měl jeden zásadní problém. „Přemýšlel jsem o tom, jak přesvědčit inzerenta, aby umístil svou reklamu na stránky, které s jeho produktem nemají vůbec nic společného. Nakonec jsem zjistil, že reklamu mohu lidem zobrazit, aniž bych musel zasahovat do formy webu. A tak se zrodil pop-up,“ podotkl.

Sám tak přiznává, že jeho „úmysly byly dobré“. „Kdybych ale tehdy věděl, v jakou zhýralost nakonec pop-up přeroste, nikdy bych ty řádky kódu nenapsal. Za to se omlouvám,“ povzdechl si Zuckerman.

Místo reklamy zpoplatněný web

Podle něj současný internet reklama kazí. Správnou cestou je podle něj zpoplatnění internetového obsahu. „Zobrazování reklamy lidi zbytečně otravuje, za přístupy na zajímavé weby jsem ochoten klidně i zaplatit,“ uzavřel.

Pop-up reklamy zažívají v posledních letech renesanci. Weboví vývojáři je hojně nasazují na nejrůznější videoservery, kde se před začátkem přehrávání zobrazí klidně i několik vyskakujících oken za sebou.