„Chytré telefony iPhone a počítačové tablety iPad jsou nejlepšími zařízeními na světě. Změnily zcela způsob, jakým lidé pracují. Více než 98 % firem z žebříčku Fortune 500 s jejich pomocí tvoří svůj byznys,“ prohlásil šéf Applu Tim Cook.

Obě společnosti se kromě prodeje iPhonů a iPadů budou v rámci aliance podílet také na vývoji aplikací. Právě na tento segment trhu se v posledních letech zaměřuje IBM kvůli propadu poptávky po klasických PC stále více, v příštím roce by mělo softwarové portfolio tvořit až polovinu celkového zisku podniku.

Inovace Applu proměnily naše životy takovým způsobem, že je bereme jako samozřejmost.generální ředitelka IBM Ginni Romettyová

Nové programy budou cílit na firemní klientelu, zaměří se na odvětví maloobchodu, cestovního ruchu, dopravy či například zdravotní péče. Aliance by měla přispět také k rozvoji cloudových služeb obou podniků, tedy možnosti uživatelů ukládat data na servery (do cloudu). Bližší informace ke spolupráci však podniky nezveřejnily.

„Jsme rádi, že jsme se spojili s Applem, jehož inovace proměnily naše životy takovým způsobem, že je bereme už jako samozřejmost a naopak si nelze představit život bez nich,“ neskrývala své nadšení z nové aliance generální ředitelka IBM Ginni Romettyová.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Reklama Applu na první Macintosh z roku 1984, ve které jsou lidé v područí „tyrana“ – to byla přímá narážka na dominantní postavení IBM

IBM ještě na konci minulého století kralovala prodeji počítačů, především díky solidnímu zázemí ve firemní sféře. Apple tehdy ani zdaleka nedosahoval takových rozměrů jako dnes a někdejší šéf Steve Jobs na to v reklamních spotech rád upozorňoval a používal to jako výhodu.

Stroje IBM tak byly často vyobrazovány jako složité krabice, které se hodí tak maximálně pro uniformní společnost nebo korporace, zatímco Macintosh měl představovat skutečně osobní a moderní počítač vhodný i pro domácnosti, který je tak intuitivní, že si vystačí jen s několikastránkovým návodem.