"Služba je propagována jako prostředek k vytváření centralizovaného a trvalého úložiště e-mailů. To ale také znamená, že zákazník nemá možnost cokoli ze svého úložného prostoru odstranit," soudí úřad. Některé podmínky poskytování této služby podle úřadu vzbuzují jisté otázky z pohledu možného zásahu do soukromí nebo omezení soukromí.

Terčem kritiky je reklama na základě analýzy mailů

Google začal na adrese www.gmail.com službu testovat v dubnu prostřednictvím vybraných uživatelů a v nejbližších týdnech ji pravděpodobně nabídne široké internetové veřejnosti. Firma však chce k mailům přidávat reklamní sdělení podle klíčových slov, na která narazí při prohledávání textu zpráv. A právě to může znamenat zásah do soukromí uživatelů. Každý e-mail bude službou analyzován a podle toho bude zvolena cílená textová reklama.

V praxi to bude znamenat, že pokud vám kamarád pošle zprávu o novém modelu Audi, Gmail přidá např. odkaz na dealera této německé automobilky.

Gigabajtové schránky nabídnou i české portály

Bezplatné gigabajtové schránky pro elektronickou poštu připravují i tuzemské portály Seznam a Centrum. Zatímco Centrum chce novou službu představit co nejdříve, konkurenční Seznam připravuje testovací provoz do konce letošního roku.