„Podle Seznam.cz Výzkumníka nejčastěji přes mobilní telefon nakupujeme elektroniku (19 %), software a hry (16 %) a jízdenky či letenky (16 %). Nejčastěji však mobil v obchodě používáme pro srovnání cen (15 % uživatelů pravidelně a 22 % výjimečně), čtení recenzí a porovnání konkurence,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.cz.

„Výběr i nákup provedené od začátku do konce přes mobilní telefon stále vnímáme jako krajní možnost. Celý proces nakupování přes mobilní telefon, tedy vyhledání produktu, vložení do košíku a zaplacení, je typický hlavně pro aukční prodej. Zajímavostí je, že důležitou úlohu v nákupním procesu přes mobilní telefon stále hraje počítač,“ doplnil Nosek.

Rozdílné cesty k nákupu

Rozdílné cesty k nákupu.

FOTO: Seznam.cz

Mnoho lidí mobilní internet k nákupům nevyužívá vůbec, nejčastěji kvůli obavám z nedostatečného zabezpečení. Řada uživatelů ale jako důvod uvádí také nepohodlné ovládání ve srovnání s klasickým počítačem.

„Strach z nákupu přes mobilní internet bude určitě postupem času klesat. Když se podíváme na některé naše oborové servery, je vidět, že počet zobrazených stránek přes mobilní telefony roste. Například na Zboží.cz jsme při porovnávání letošního a loňského srpna zaznamenali 137% nárůst zobrazených stránek přes mobilní telefon,“ konstatoval Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

ČTĚTE TAKÉ:
Vyhráváte v loterii! Každý dvacátý Čech se nechá nachytat na výherní e-maily
Češi upřednostňují při nákupech na internetu dobírku
Každý čtvrtý Čech má přístup k tabletu
Rádia patří minulosti, většina lidí poslouchá hudbu na počítači nebo tabletu
Každý pátý člověk používá mobilní internet hned ráno v posteli