Většina Čechů se setkala i s ostatními druhy poplašných či podvodných zpráv. Například s řetězovými e-maily typu „Pošli dál tuto naléhavou informaci, nebo se něco stane…“ má zkušenost 83 % dotázaných.

„Zajímavostí je, že 1 % respondentů odpovědělo, že podobné zprávy dostávají rádi, 3 % je přeposílají a 4 % podobný typ hoaxu dokonce vymýšlejí a rozesílají,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.cz.

K hoaxům jsou vstřícnější ženy a starší respondenti

„K hoaxům jsou mírně vstřícnější ženy a starší respondenti. Ve věkové skupině 45+ přeposílá hoaxy 7 % dotázaných a 38 % lidí v této věkové skupině věnuje čas tomu, aby si zjistila pravdu o obsahu zprávy, a následně přeposílá, pokud usoudí, že je zpráva pravdivá,“ konstatoval Nosek.

Napálit zprávami slibujícími získání velkého obnosu v dědickém řízení se lidé nenechají. „Přes 93 % lidí, kteří podobný e-mail dostali, uvedlo, že si byli jistí, že se jedná o podvod. Naštěstí nikdo neuposlechl žádost o úhradu poplatku. Se zprávou informující o štědrém dědictví má zkušenost 25 % dotázaných,“ uzavřel specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.cz.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]