„Využívám služeb České spořitelny a pro zaslání autorizační SMS jsem si na pobočce změnil číslo. K mému údivu se toto číslo objevilo u dalších klientů České spořitelny. Tedy pokud dnes od 20.00 (ve středu, pozn. red.) někdo zadal platbu z České spořitelny, údaje o platbě mi přišly na můj telefon,“ řekl Novinkám klient, na jehož číslo začaly nekontrolovaně proudit potvrzovací SMS zprávy.

„Za dvě hodiny mi přišlo cca 300 SMS. Do toho mi volalo několik lidí s tím, jestli jsem hacker, že moje číslo je nastaveno pro jejich internetové bankovnictví,“ dodal s tím, že s problémem se samozřejmě obrátil na banku.

Než jsme chybu v databázi opravili, museli jsme během dnešního dopoledne pozastavit odesílání všech autorizačních SMS.Klára Pačesová z tiskového oddělení České spořitelny.

Ta začala celou situaci řešit. „Zjistili jsme, že došlo k chybě v naší databázi, která způsobila, že jednomu konkrétnímu klientovi odešlo množství autorizačních SMS jiných klientů, které však byly v době doručení neplatné. V žádném případě však nemohlo dojít ke zneužití klientských dat nebo financí,“ potvrdila Novinkám Klára Pačesová z tiskového oddělení České spořitelny.

„Než jsme chybu v databázi opravili, museli jsme během dnešního dopoledne pozastavit odesílání všech autorizačních SMS. Klienti dočasně nemohli provádět své platby, za což se jim velmi omlouváme. S konkrétním klientem jsme také v kontaktu a situaci s ním řešíme,“ konstatovala Pačesová.

Od čtvrtečního poledne je zasílání autorizačních SMS zpráv opět funkční. „Z důvodu velkého množství posílaných autorizačních SMS zpráv však zprávy mohou přijít se zpožděním. Zároveň dnes dojde ke zpoždění některých zůstatkových SMS zpráv,“ uzavřel Jan Holinka z tiskového centra spořitelny.