„Platbu dobírkou preferuje u vybraných produktů, jako jsou elektronika, oblečení, boty, hračky, dětské zboží, kosmetika, parfémy nebo potraviny, třetina dotázaných,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.cz.

Popularita dobírky je vcelku pochopitelná. Podvodníci v nejednom případě nabídnou zboží, inkasují peníze, ale kupujícímu nic nepošlou. U menších položek je systém založený na důvěře „zaplať – pošlu“ přitom celkem běžný, protože je nejlevnější a nejrychlejší. [celá zpráva]

Dostupnost výdejních míst

Co se internetových obchodů týče, o způsobu doručení často rozhoduje dostupnost výdejních míst. „Například u elektroniky volí doručení domů jen 33 % Pražanů, 51 % si ji raději vyzvedne osobně v prodejně či ve výdejním místě,“ konstatoval Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

„Oproti tomu mimopražští v 60 procentech preferují doručení domů. Pobočku si vybírá jen 25 % z nich. Výjimečným produktem jsou potraviny, které si lidé nejraději nechávají dovážet až domů (70 % dotázaných), a to bez ohledu na region,“ dodal Samko.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]