Nokia zaznamenala v prvním čtvrtletí pokles hrubého zisku asi o 17 procent na 1,21 miliardy eur (asi 40 miliard Kč) a přiznala, že ji dohání konkurence. Potvrzují to i průzkumy trhu, které mimo jiné ukázaly, že Nokia není příliš silná v kategorii přístrojů ve střední cenové relaci.

Nokia chce získat ztracený podíl na trhu

Finský podnik také začátkem roku ztratil část tržního podílu a nynější snaha zlevnit telefony souvisí s tím, že Nokia chce ztracený podíl získat zpět. Hrozbu pro Nokii představují například společnosti Samsung, SonyEricsson nebo Motorola.

Obchodníci tvrdí, že levnější přístroje by mohly prodej telefonů značky Nokia podpořit, analytici ale varují, že snížení ceny se pravděpodobně odrazí i v poklesu ziskových marží, a to až o pět procentních bodů. Snížení cen se týká téměř všech modelů, s výjimkou několika nejdražších.

Za neúspěchem stojí horší nabídka mobilů střední třídy

Nokii v prvním čtvrtletí o dvě procenta klesly tržby, i když firma původně předpovídala jejich růst o tři až sedm procent. Nokia přiznala, že neúspěch způsobila nízká nabídka telefonů ve střední cenové relaci, a proto se nyní zaměří na její rozšíření. Podnik má nyní ve vývoji asi 40 nových přístrojů.

V loňském roce se podíl Nokie na celosvětovém trhu pohyboval kolem 38 procent, už ve čtvrtém čtvrtletí byl ale patrný pokles a nástup asijské konkurence.

Zjišťujeme podrobnosti o situaci na českém trhu.