Podobně jako v několika předchozích případech Axa tvrdí, že inzertní servis Google umožňuje jejím konkurentům kupovat reklamu, která zneužívá ochranné známky pojišťovny. Předběžné slyšení u pařížského soudu je stanoveno na 10. května.

Axa i Google potvrdily podání žaloby. Odmítly však komentovat podrobnosti případu nebo výši navrženého odškodného.

Prodej libovolných klíčových slov poškozuje firmy

Praktiky, při nichž Google prodává firmám klíčová slova ve svém vyhledávači, již vyvolaly sérii žalob evropských a amerických firem. Ty si stěžují, že tato praxe jim "krade obchodní známky" tím, že konkurenti si mohou na internetu kupovat přední pozice při vyhledávání chráněných slov. Značky konkurentů tím parazitují na původní ochranné známce, na niž Google nebere ohled.

Zatím není známo, o jaká slova se soudí Axa. V říjnu odsoudil civilní soud v Nanterre americkou firmu k pokutě 75 000 eur (přibližně 2,5 miliónu korun) za to, že umožnila užívat konkurentům slova "bourse de vols" (trh letů), která má chráněna jedna cestovní kancelář. Soud dal Googlu 30 dní na to, aby tuto praxi ukončil, firma se však proti tomu odvolala. Podobný spor s Googlem nyní vede francouzská skupina luxusního zboží LVMH.

Společnost Google provozuje jeden z nejznámějších vyhledávačů na internetu a nyní se chystá ke vstupu na burzu. Firma na konci 90. let zavedla nový způsob vyhledávání na internetu, když začala stránky třídit na základě počtu odkazů na hledaná slova. Tím přitáhla miliony loajálních uživatelů a tím i zadavatele reklamy.