Kapacita internetové schránky na Gmail bude činit 1 GB. Uživatel tak bude moci obdržet jeden e-mail o velikosti až 10 MB, což je mnohem více, než je celková kapacita internetové schránky konkurenční bezplatné služby Yahoo či Hotmail firmy Microsoft.

Gmail také nabídne třídění e-mailů podle témat a vyhledávací službu. To znamená, že uživatel schránky si bude moci zadat do příslušného políčka určité slovo a objeví se mu všechny e-maily, ve kterých je toto slovo obsaženo. Podobnou funkci nabízí i české freemailové služby.

Gmail nebude obtěžovat reklamními bannery

Hlavní výhodou kromě obrovské kapacity schránky bude i to, že nová služba nebude obsahovat žádné reklamní bannery či dokonce vyskakovací okna. Provoz služby bude hrazen pouze z textové reklamy, která tolik neobtěžuje uživatele. Každý e-mail bude službou analyzován a podle toho bude zvolena cílená reklama. V praxi to bude znamet, že pokud vám kamarád pošle zprávu o novém modelu Audi, Gmail přidá např. odkaz na dealera této německé automobilky.

Analytici očekávají, že nová služba od Google by mohla zamávat trhem s bezplatnými e-mailovými službami. Té nyní podle únorového průzkumu firmy comScore Media Metrix vévodí Yahoo, a na druhém místě je Hotmail.

V rámci testovacího provozuje jen pro vyvolené

Gmail je nyní v rámci testovacího provozu přístupný pouze několika vybraným uživatelům. Během několika týdnů však bude přístupný široké veřejnosti na internetové adrese www.gmail.com.