Hlavní obsah

Seznam.cz vylepšil svůj vyhledávač

Novinky, mif

Společnost Seznam.cz vylepšila svůj vyhledávač. Zvýšil se počet souvisejících dotazů a zkvalitnila se jejich relevance. K výraznému posunu došlo také v kvalitě předkládaných návrhů. Uvedl to produktový manažer fulltextového týmu Seznamu Roman Dušek.

Foto: Seznam.cz

Seznam.cz

Článek

„Související dotazy se nyní zobrazují u přibližně 25 % dotazů, pro které máme ověřené souvislosti. Nabízejí uživatelům možnost dozvědět se další informace k dotazu, který zadali. Poprvé se tato součást vyhledávání objevila před více než rokem a ukázalo se, že je pro uživatele přínosná,“ konstatoval produktový manažer fulltextového týmu Seznamu.

Foto: Novinky

Související dotazy se již rok zobrazují na konci vyhledávání

Podle něj se související dotazy rozdělují do několika kategorií. Může jít o alternativy (nabídka „Karlův most“ na dotaz „Pražský hrad“), zkonkretizování (nabídka „cestovní pojištění“ na dotaz „pojištění“), nebo naopak zobecnění (nabídka „sociální sítě“ na dotaz „twitter“).

Foto: Novinky

Uživatelsky nejzajímavější související dotazy se nově objevují i v horní části stránky.

„Zatímco dříve byl počet návrhů omezen na osm, nyní se zobrazí všechny související dotazy, a to postupně na dalších stránkách vyhledávání. Novinkou v rámci souvisejících dotazů bude také zobrazování těch, na které uživatelé klikají nejčastěji, v horní části stránky. Tím uživateli zkrátíme cestu při hledání dalších témat na minimum,“ doplnil Dušek.

Vyzkoušet vylepšené vyhledávání od Seznamu můžete zde.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám