Článek
Inspekce ale zároveň upozornila, že vysoké procento zjištěných prohřešků nelze považovat za zcela objektivní měřítko stavu elektronického obchodování v ČR. ČOI se totiž zaměřila cíleně na rizikové e-shopy.
"Dobré jméno těch zavedených a spotřebiteli vyhledávaných společností však stále kazí stovky malých internetových obchodů, které těží z nekalých obchodních praktik používaných v rozporu se zákonem při nabídce i prodeji často fiktivního sortimentu zboží," uvedla mluvčí inspekce Miloslava Fléglová.
Nejčastějším prohřeškem, který ČOI zjistila, bylo porušení zákazu užívání nekalých obchodních praktik. Ve většině případů šlo o neposkytnutí informací či poskytnutí zavádějících údajů o prodávajícím, o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění smluvních práv. Druhým nejvíce porušovaným ustanovením zákona o ochraně spotřebitele byla povinnost prodávajícího řádně informovat spotřebitele o podmínkách uplatnění reklamace.
Inspekce také v září během prohibice zjistila 30 případů porušení zákazu prodeje tvrdého alkoholu na internetu. Tyto případy byly neprodleně postoupeny k řešení příslušným orgánům dozoru, dodala ČOI.