Takové sítě, jako je Facebook nebo Twitter, umožní nejen živým komunikovat s živými, ale také mrtvým posílat vzkazy z virtuálního záhrobí. Podstata v sobě ovšem nemá nic okultního. Spočívá v tom, že žijící člověk si otevře účet na internetovém serveru Dead Social a začne ho "krmit" zprávami, u kterých si přeje, aby byly v určeném čase po jeho skonu odeslány příbuzným a přátelům prostřednictvím Facebooku, Twitteru či Google+.

Pokud se tato myšlenka ujme, mohla by se někdy v budoucnu stát běžnou - a třeba na narozeniny vašeho zesnulého otce se na jeho facebookovém účtu objeví nový vzkaz: "Hele, mám dneska narozeniny. Doufám, že jste nezapomněli. Napijte se za mě!" Vyskytnout se ovšem může i méně příjemný vzkaz, třeba něco jako: "Hele, já jsem možná mrtvej, ale stejně mi pořád dlužíš čtyři tácy. Najatý gorily už po tobě jdou."

Technicky je vše velmi jednoduché. Předem určená osoba jen musí potvrdit, že jste ze sebe setřásli svou smrtelnou schránku, čímž aktivuje váš účet na Dead Social, který pak začne posílat vzkazy v době, na kterou jste je naprogramovali. Je také možné vytvářet skupiny - například Vegani či vegetariáni posmrtného života (s podtitulem "pro lidi, co milovali zvířata za života a budou v tom pokračovat i po smrti").

Server Dead Social je dílem Jamese Norrise, který představil novou službu letos v dubnu na konferenci Next Web v Amsterdamu. Prvotní reakce zahrnovaly především zmatení a pobouření. Norris ale stále věří jedné věci: "Dead Social může mít terapeutický účinek jak na člověka, který své posmrtné zprávy píše, tak na ty, kdo je po jeho skonu budou číst."