„Naši právníci celý případ posoudili a následně ho postoupili irskému orgánu,“ uvedla Fléglová s tím, že případné rozhodnutí irského úřadu o porušování evropských směrnic by mělo dopad i na české zákazníky. Například by se změnila záruční doba na výrobky zakoupené on-line.

„Apple má v obchodních podmínkách pro prodej zařízení řadu ustanovení neúplných či nepřesných a některá přímo krátící práva spotřebitelů. Největší pochybení jsme shledali v částech týkajících se záruky a vracení výrobků při odstoupení od kupní smlouvy. Ani výzva dTestu ovšem nevedla k nápravě a obchodní podmínky nebyly dosud změněny,“ konstatoval vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený.

Podle něj například jablečný elektronický gigant ve smluvních podmínkách uvádí, že internetový obchod Apple Store poskytuje na výrobky pouze jednoletou záruku místo dvouleté. Problém vidí také v přenesení odpovědnosti za škody způsobené přepravou výrobku na zákazníka či v případném odstoupení od smlouvy při nákupu on-line během prvních 14 dní. Prodejce totiž požaduje původní a hlavně nepoškozený obal, což není dost dobře možné – bez vybalení produktu totiž není možné otestovat jeho funkčnost.

Společnost Apple se zatím k nařčení z nezákonných ustanovení ve svých obchodních podmínkách nevyjádřila.