„Internet je fenomén, který přes 10 let ovlivňuje všechny oblasti podnikání. A je tedy logické, že se bankovní sektor snaží využít potenciál tohoto komunikačního, informačního a v poslední době stále častěji prodejního kanálu,“ říká ředitel společnosti TNS AISA Tomáš Rychecký. A dodává: „Internetové bankovnictví je dobrým příkladem online služby, která v česku zdomácněla. Nárůst penetrace internetu a jeho relativní dostupnost, personalizace elektronických zařízení a jejich mobilita se spolu s vysokou mírou bezpečnosti zasloužily o to, že lidé stále častěji využívají elektronické bankovnictví. Což je výhodné pro klienty, ale i pro samotné banky,“ uzavírá Tomáš Rychecký.

A výzkumy tyto závěry potvrzují. Podle projektu Češi v síti dnes Internetové bankovnictví využívají lidé podobně často jako sledování videa na internetu. Ke svému účtu v bance se za poslední měsíc připojilo dokonce více lidí, než kolik se jich připojilo ke svému účtu na sociálních sítích. A přestože sociální sítě jsou dnes pro mnoho lidí každodenní záležitostí, internetové bankovnictví není o mnoho pozadu – alespoň jednou týdně tam zabrousí dvě třetiny jeho uživatelů. Ovšem nejčastějšími uživateli jsou lidé ve věku 30-40 let, ti alespoň jednou za měsíc svůj účet zkontrolují téměř všichni (dokonce 81 % lidí ve věku 30-40 navštěvuje internetové bankovnictví alespoň jednou týdně), přičemž nejvíce oceňují jeho rychlost a především pohodlí ovládání účtu z domova (téměř 80 % z nich).

Zdá se, že se Češi opravdu lapili do sítě. Elektronické a celosvětové. A napomoci pochopení role internetu v našem životě nebo jak nám tento fenomén mění život, si klade právě projekt společnosti TNS AISA Češi v síti, jehož další vlna bude k dispozici letos v prosinci.

„Do projektu Češi v síti jsme se zapojili již podruhé,“ vysvětluje Lucie Matoušková, senior manažer marketingu GE Money Bank, která se jako jeden z bankovních domů projektu účastní, „a to hned z několika důvodů: Jednak chceme vědět, co se od minulého roku ve vnímání a využívání fenoménu Internet změnilo, a zároveň chceme využít možnosti propojení specifických informací o internetové populaci s informacemi o životním stylu Čechů, který se díky zkušenosti s finanční krizí posouvá.“ A to, že internetové bankovnictví i další online služby jsou opravdu aktuální, potvrzuje i sama Lucie Matoušková: „V neposlední řadě chceme zavádět nové a dále rozvíjet stávající modely obsluhy a prodeje v GE Money Bank včetně využití alternativních kanálů, jako je např. internet a mobilní telefony. Nás moc zajímá, jak se tyto platformy budou vzájemně ovlivňovat a jak je spotřebitelé vnímají.“

Podobnou snahu o mapování internetu a trendů na něm vyjadřuje i postoj společnosti Seznam.cz, která se doslova podílela na zrodu internetu u nás: „Seznam.cz se stal významnou součásti českého internetového prostředí. Z toho důvodu je pro nás velice důležité pochopit chování uživatelů internetu, jejich potřeby a způsob konzumace tohoto média, které hraje v životě české populace čím dál tím větší roli. Rádi jsme se proto zapojili do projektu Češi v síti jako partner výzkumu,“ komentoval spolupráci s TNS AISA Michal Vodák, marketingový ředitel společnosti Seznam.cz.