Hlavní obsah

Reklamní nabídky v Česku zaplavují e-maily, tvoří čtvrtinu došlé pošty

Novinky, mif

Reklamní nabídky tvoří v Česku zhruba jednu čtvrtinu došlé pošty. Téměř polovina lidí je přitom nepovažuje za důležité nebo zajímavé. U mladších lidí dokonce tuto skutečnost uvádí 60 % dotázaných. Vyplývá to ze statistiky agentury Ipsos Tambor, kterou si nechala zpracovat společnost Microsoft.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Z průzkumu dále vyplývá, že lidé často s došlou poštou pracují velice neefektivně. „Zhruba dvě třetiny lidí nejčastěji e-maily promazávají. Promazávání e-mailů je typické zejména u mladých lidí. Necelá jedna čtvrtina lidí e-maily ručně třídí do složek a archivů a tento způsob třídění je častější pro lidi se středním vzděláním s maturitou (28 %),“ uvádí se v průzkumu.

Chytré filtry, které dokážou došlou poštu pro větší přehlednost automaticky roztřídit do předem definovaných složek, využívá jen devět procent lidí. Čas pomocí automatických filtrů šetří především muži a lidé s vysokoškolským vzděláním.

„Zhruba dvě třetiny lidí vyhledávají ve starší poště jen občas. Jednou týdně vyhledává ve starší poště 18 % a neustále 8 % dotázaných. Zbylých 10 % lidí ve starší poště nevyhledává prakticky vůbec. Ve starší poště častěji vyhledávají muži a lidé s maturitou či vysokoškolským vzděláním. Méně často pak lidé, kteří ji netřídí a pouze promazávají,“ prozradili zástupci agentury Ipsos Tambor.

Podle nich používá jednu e-mailovou schránku necelá třetina lidí. Dva poštovní účty má pak 39 % dotázaných. Tři schránky má 18 % a čtyři jen 12 % uživatelů. Větší počet e-mailů mají především mladší lidé se středním a vyšším vzděláním.

Průzkum probíhal od 28. dubna do 3. května letošního roku na reprezentativním vzorku české populace ve věku 18 až 65 let. Společnost Microsoft si jej nechala vypracovat, aby zjistila, jak uživatelé pracují s její službou Hotmail.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám