V oblasti plochých televizorů máme v dnešní době dva typy – LCD a plazmy. V roce 2010 se těchto typů obrazovek prodalo v České republice 733 tisíc kusů. Statistika započítává i počítačové monitory vybavené televizním tunerem, které se dají jako televize používat. Zajímavé je, že stejný objem plochých televizorů se prodá za měsíc v Německu.

V porovnání prodejů LCD a plazem vede jasně první skupina. Plazmových televizorů se za rok 2010 prodalo přibližně 100 tisíc kusů. Zbytek si zabraly modely LCD, u kterých jsou na velkém vzestupu typy s LED podsvícením. Jejich poměr v prodejích oproti běžným LCD panelům byl 36 ku 64 procentům. V roce 2011 však tento poměr bude nadále stoupat, protože zákazníci mají o tenké LED LCD televize velký zájem.

Neočekávaně zadrhává prodej 3D televizorů, které právě v roce 2010 měly zažít velký boom. Ze statistik vyplývá, že 3D televize se na celkovém počtu prodaných televizí nepodílely ani dvěma procenty. Jasně to naznačuje, že zákazníci o 3D zobrazení zatím zájem nemají a stačí jim klasické 2D filmy.

Nejprodávanější velikostí televizí je úhlopříčka 32 palců, tedy 81 centimetrů. Z celkového počtu více než sedmi set tisíc prodaných kusů jich skoro polovina byla této velikosti. Je to hlavně z důvodu, že české domácnosti nejsou na velké obrazovky připraveny a do bytů si pořídí raději menší model. Na západních trzích je trend dále a nejvíce se prodávají už 37“ a 42“ modely.

Koupíte si televizi raději v prodejně nebo přes internet? Pokud máte raději výběr přímo u prodejce, pak patříte k většině českých zákazníků. Čtyři z pěti nakupujících si totiž svou novou televizi v roce 2010 pořídili u retail prodejců, tedy v kamenných obchodech.

S prodeji spíše menších úhlopříček souvisí i rozlišení prodávaných televizí. Nejčastěji si můžeme koupit modely s rozlišením Full HD (1920x1080 bodů) nebo HD Ready (1366x768 bodů). Na trhu LCD televizorů je poměr těchto dvou rozlišení u prodaných modelů 43 ku 56 procentům pro Full HD, u plazmových televizorů je to naopak 61 procent pro HD Ready rozlišení a 39 procent pro Full HD.

Na trh se stále více tlačí i takzvané smart TV, tedy televize s internetovým vstupem. Přes ně si můžeme například prohlížet internetové stránky či videa na internetu. U LCD televizí se v roce 2010 ze všech modelů prodalo 10 procent smart TV, u plazmových televizí to bylo 19 procent.

Mezi největší prodejce LCD televizí patří společnosti Samsung (přes 28 procent trhu) a LG (přes 27 procent trhu). U plazmových televizorů, které vzhledem k počtům prodaných kusů vyrábí méně výrobců, si český trh rozdělují hlavně společnosti Samsung, LG a Panasonic.