Pokud jako vývojář odešlete aplikaci do internetového obchodu iTunes App Store, je před přidáním do katalogu nejprve schválena zaměstnanci společnosti Apple. Ti však hodnotí "pouze" její funkčnost a shodu s popisem aplikace. Bohužel jak ukázaly průzkumy, většina uživatelů kupuje aplikace do 5€ pouze podle ikonky a názvu. Vzhledem k tomu, že v iTunes App Store nemá většina aplikací český popis, těm kteří neumí anglicky také nic jiného nezbývá.

Flash Video Guide

Této skutečnosti si je nejspíše vědom také vývojář Phuong Nguyen Mai, který prodává v iTunes App Store svoji aplikaci Flash Video Guide. Aplikace je jednou z nejstahovanějších v iTunes App Store, a to jak pro mobilní telefon iPhone, multimediální přehrávač iPod touch, tak také pro tablet iPad.

Většina uživatelů si stáhla tuto aplikaci s domněním, že díky ní budou moci na svých iOS zařízeních přehrávat videa ve formátu Flash, což standardně iOS zařízení neumí. Aplikace však ve skutečnosti nabízí pouze popis toho, co je formát Flash a Flash player. Žádnou přidanou hodnotu pro zařízení nepřináší.

Nakupujte chytře

Aplikací, které vsází na ikonky známých firem, nebo značek výrobků je v iTunes App Store celá řada. Při nakupování se vždy nejprve podívejte na hodnocení uživatelů, kteří si již aplikaci zakoupili. Dále se pak pokuste přeložit alespoň několik vět z popisku aplikace, nebo o to někoho poproste. Ačkoliv je většina aplikací dostupná za cenu několika desítek korun, i takto vyhozené peníze zamrzí. Buďte tedy obezřetní a před každým nákupem přemýšlejte.

Reklamace v iTunes App Store

Apple myslí na své zákazníky a ti tak mají možnost aplikace reklamovat. Může se vám totiž stát, že jste aplikaci zakoupili omylem, nebo nesplňuje požadovaná očekávání. Vždy však myslete na to, že Apple si dokáže téměř vše zjistit a pokud například zakoupíte hru, týden ji hrajete a pak ji reklamujete z důvodu nechtěného zakoupení, neuspějete. V momentě, kdy skutečně zakoupíte aplikaci nechtěně, nebo nesplňuje očekávání, případně popis, reklamujte ji co nejdřív, pak na téměř 99 % uspějete.

Při reklamaci se stačí přihlásit na svůj Apple ID účet (účet, přes který nakupujete v iTunes App Store) a zvolit položku Account. Pod ní již v sekci Purchase History naleznete seznam aplikací, které jste na dané Apple ID zakoupili, všechny můžete pomocí tlačítka Report a Problem reklamovat.