Hlavní obsah

Microsoft se omluvil za reklamní kampaň, kterou spustil ke katastrofě v Japonsku

Novinky, Miloslav Fišer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Microsoft se omluvila za kampaň, kterou spustila koncem týdne na pomoc obětem japonské katastrofy. Za každé přeposlání zprávy, která informovala o tom, jak chce Microsoft pomáhat v Japonsku, chtěl americký softwarový gigant poslat do Japonska jeden dolar. Řada uživatelů ale marketingovou kampaň odsoudila jako neetickou. Upozornil na to server IT News.

Foto: Novinky

Microsoft

Článek

Peníze chtěl Microsoft posílat za přeposlání zprávy prostřednictvím mikroblogovací sítě Twitter. „Můžete pomoci Japonsku, za každý retweet (přeposlání zprávy, pozn. red.) dá Bing do Japonska obětem zemětřesení 1 USD, a to až do výše 100 tisíc dolarů,“ uvedl softwarový gigant na svých stránkách.

Řada lidí ale kampaň pochopila jako snahu o zviditelnění vyhledávače Microsoftu. „Co přestat propagovat utrpení a darovat těch 100 000 USD rovnou,“ reagoval na Twitteru uživatel Chris Dowson.

Příspěvky s podobným názorem přibývaly na Twitteru geometrickou řadou. Proto se společnost Microsoft rozhodla strategii kampaně zcela změnit a poskytnout celou částku obětem katastrofy rovnou i bez přeposílání zpráv.

„Záměrem bylo poskytnout lidem snadný způsob, jak pomoci Japonsku. Celých 100 000 dolarů jsme darovali rovnou,“ uvedli na Twitteru zástupci firmy s tím, že je jim líto, jak široká veřejnost pochopila jejich snahu. „Omlouváme se,“ dodali ve zprávě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám