ČOI loni provedla celkem 488 kontrol zaměřených na internetové obchody a závady zjistila v 338 případech. Internetoví obchodníci například nezveřejnili důležité údaje o možnosti odstoupit od smlouvy či uvedli nepravdivé údaje. Častým prohřeškem bylo také špatné informování zákazníků internetových obchodů o podmínkách reklamace vadných výrobků a neseznámení s cenou. Některé internetové obchody nevyřídily reklamaci v zákonem stanovené lhůtě.

Česká obchodní inspekce bude kvůli zjištěným nedostatkům pokračovat v kontrolách internetových obchodů i letos. Například v lednu inspektoři našli závady ve více než polovině kontrolovaných internetových obchodů.

Obliba internetových obchodů v posledních letech v Česku rychle roste. Celkem Češi v loňském roce podle dřívějších odhadů mohli utratit v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun. Za rok 2008 odborníci očekávali nárůst na zhruba 22 miliard.

Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.