Článek
Seznam oznámil, že respektuje realitní trh a po komunikaci se svými klienty o jejich potřebách ponechá od 1.4.2010 obchodní model s platbou za zveřejněný inzerát.
Zástupci Srealit s předstihem diskutovali s klienty o svém záměru přejít na nový cenový model. Obavy klientů ale i současná nelehká situace na realitním trhu však přiměla Seznam prozatím ponechat stávající model.
„Vyhodnotili jsme zpětnou vazbu od našich klientů a rozhodli se ponechat stávající obchodní model, abychom klientům vyšli vstříc. Naplňujeme tak jeden z cílů naší společnosti, kterým je podporovat podnikání v České republice,“ říká obchodní ředitel Seznamu Michal Heisig.
Již tento týden bude k dispozici veřejná beta verze nových Srealit, které Seznam zveřejní 1. dubna. I v této verzi bude tedy platit obchodní model s paušálními denními platbami za jeden uveřejněný inzerát a den a s roční platbou 24 000 korun za registraci.
V průběhu kampaně budou zároveň klientům k dispozici detailní denní statistiky zobrazující počty prokliků, aby se mohli podrobně seznámit s výkonem svých reklamních kampaní. Nová verze Srealit mimo jiné nabídne i inovovaný design, který by měl usnadnit orientaci v hledání nemovitostí. Bude spuštěno i přehlednější administrační rozhraní, ve kterém budou platby propojeny se systémem Peněženka a realizovány jako prepaid.
Seznam oceňuje podporu a spolupráci těch realitních kanceláří, které se k novému obchodnímu modelu od začátku přihlásily a učinily všechny kroky k jeho nastavení. Pokud si už nyní objednaly firemní zápis, dostanou při platbě za novou registraci slevu ve výši základní ceny firemního zápisu Praktik.
Pozastavení plánovaného obchodního modelu ale neznamená, že by Seznam ustoupil z deklarovaných výhod platby za proklik, kterou využívá i na dalších službách jako Sklik nebo Zboží.cz. Průběžně bude provádět srovnání současného a plánovaného modelu a bude se snažit o co nejlepší nastavení pro realitní trh.