Ve chvíli, kdy zadáte do vyhledávače jméno Michelle Obama, zobrazí se téměř osm miliónů fotografií. Ty zachycují první dámu na večírcích, dobročinných akcích, ale také v soukromí s manželem Barackem Obamou.

Ještě ve středu po poledni však byla na prvním snímku ve vyhledávači první dáma zobrazena jako opice. Snímek byl umístěn na blogu Hot Girls. Jeho provozovatelé jej ale neprodleně po upozornění z internetu stáhli.

 

Výsledky našeho vyhledávače mohou být někdy urážlivé. Souhlasíme.Reklamní text Googlu


Sám Google odmítl po upozornění snímek z vyhledávání vyřadit a místo toho k němu připojil reklamní text: „Výsledky našeho vyhledávače mohou být někdy urážlivé. Souhlasíme.“ Ve chvíli, kdy na něj uživatel klikl, byl přesměrován na stránku, kde internetový gigant vysvětluje výsledky svého hledání.

Bílý dům odmítl celou situaci komentovat. V prohlášení Google uvádí, že výsledky hledání ovlivňují tisíce nejrůznějších faktorů. Ty prý není možné měnit na žádost uživatelů.

Společnost Google nemá se svými výsledky hledání problém poprvé. Již v roce 2004 se omlouvala za to, že po zadání slova žid do vyhledávače se na první pozici objevil odkaz na antisemitické webové stránky.  

Tento internetový gigant odmítá výsledky hledání jakkoliv měnit, pokud neporušují zákon. A to i v případě, že jsou na hranici morální vhodnosti. Pokrytecky se však Google podle zahraničních blogerů chová například v Číně, kde blokuje přístup k informacím, které tamní vláda označí za “škodlivé“. Tím podle nich přispívá k cenzuře.